Czytnik prawdę ci powie
W samoobsługowym sklepie czytnik to nie tylko wymóg nałożony rozporządzeniem ministerstwa finansów, ale również ułatwienie zakupów klientom.
Zgodnie z przepisami na każde 400 m2 w sklepie musi przypadać przynajmniej jeden czytnik. Im większa powierzchnia, tym większa musi być liczba weryfikatorów cen. Dzięki temu zwiększa się komfort robienia zakupów przez klienta. Poprzez zastosowanie czytnika robiący zakupy nie musi każdorazowo biegać do kasy i się pytać o cenę, co często wprowadza zamieszanie na sklepie. Poza tym czytnik umieszczony w samoobsługowej części sklepu zwiększa zadowolenie klienta, ponieważ zmniejsza się ryzyko wprowadzenia go w błąd. Jeśli produkt nie jest wyraźnie oznaczony cenowo, robiący zakupy może sam zweryfikować wartość towaru.
Czytniki kodów kreskowych nie są jednak nieomylne. Może się zdarzyć, że weryfikator przedstawi klientowi inną cenę niż ta, która zostanie wybita przy kasie. Wszystko zależy od tego, na jaki czytnik się zdecydujemy. Do wyboru mamy dwa rodzaje: z bazą danych wgrywaną ręcznie i działające w sieci radiowej. Stosując urządzenie pierwszego typu jesteśmy bardziej narażeni na różnicę cen przy kasie i w czytniku, ponieważ stosuje się dwie niezależne od siebie bazy i wprowadzając zmianę do jednej, trzeba wprowadzić również do drugiej. Korzystając z urządzenia radiowego, ryzyko błędu jest ograniczone do minimum, ponieważ weryfikator pobiera sam informacje z głównego komputera. Te z kolei są droższe, ale w instalacji tańsze. Można bowiem je umieścić w każdym miejscu w sklepie bez ponoszenia kosztów związanych z okablowaniem.Powyższy podział jednak nie jest jedyny. Do wyboru mamy również czytniki diodowe, laserowe, stacjonarne, przenośne etc. Stacjonarne, które przeznacza się najczęściej do użytkowania przez klientów, są z droższe niż przenośne. I tak w zależności od rodzaju weryfikatora, jego zakup to koszt od kilkuset złotych do nawet 4 tys. zł. Ale weryfikator nie musi generować samych kosztów. Może na siebie zarabiać. Na stacjonarnych czytnikach, które objętościowo są większe, można umieszczać małe reklamy. W ten sposób weryfikator może być zyskowny i zarabiać na ewentualne koszty naprawy. Pierwsze problemy techniczne mogą pojawić się po 3-4 latach, ale większość producentów zaleca coroczne przeglądy.
(mdk)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej