Zanim się zdecydujesz na franczyzę
Podpowiadamy, jakie kwestie należy rozważyć i przeanalizować, zanim zdecydujesz się zostać franczyzobiorcą.
1. Zastanów się nad tym jaki produkt lub usługę chcesz sprzedawać:
- Nie ignoruj swoich indywidualnych preferencji, ale z drugiej strony pamiętaj, że możliwość osiągnięcia zysku powinna być podstawowym kryterium Twojego wyboru;
- Nie wszystko złoto co się świeci!
2. Zbadaj potencjalny popyt na produkt lub usługę, którą chcesz oferować na rynku, na którym będziesz działał:
- Nigdy nie polegaj tylko na informacjach otrzymanych od potencjalnego franczyzodawcy;
- Rozmawiaj z konkurencją potencjalnego franczyzodawcy!
3. Określ środki finansowe, które możesz zaangażować w działalność franczyzową:
- Bądź przygotowany zacisnąć pasa przez pewien czas, ale nie ryzykuj całego swojego majątku. Franczyza zmniejsza ryzyko niepowodzenia, ale nigdy go całkowicie nie eliminuje!
4. Zażądaj od franczyzodawcy informacji na temat:
- doświadczenia franczyzodawcy oraz osób z jego personelu kierowniczego w prowadzeniu działalności gospodarczej;
- aktualnej i planowanej liczby franczyzobiorców;
- Twoich przewidywanych dochodów wraz z informacją jaka liczba dotychczasowych franczyzobiorców osiągnęła taki lub zbliżony poziom dochodów;
- wysokości opłaty wstępnej, opłat wnoszonych w trakcie współpracy (opłaty bieżące) oraz wysokości wpłat na fundusz marketingowy;
- całkowitej kwoty Twojej inwestycji;
- zakresu pomocy udzielanej przez franczyzodawcę (usługi wstępne i usługi bieżące);
- okresu obowiązywania umowy franczyzowej;
- warunków na jakich możesz żądać przedłużenia lub rozwiązania umowy franczyzowej;
- warunków na jakich możesz przenieść na osobę trzecią swoje prawa i obowiązki wynikające z umowy franczyzowej;
- liczby rozwiązanych i przedłużonych umów franczyzowych;
- toczących się postępowań sądowych i administracyjnych, w których stroną jest franczyzodawca.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


