Maluchy w rozkwicie

Marka Kreatywne Maluchy w ciągu roku potroiła liczbę punktów handlowych. Koszt otwarcia stoiska to ponad 30 tys. zł
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Rok temu Kreatywne Maluchy miały trzy stoiska własne i sześć franczyzowych. Dziś stoisk jest już 25, do tego miesiąc temu otwarty został pierwszy własny pełnoformatowy sklep marki, w Galerii Katowickiej. Do końca miesiąca ruszy przynajmniej jeszcze jedna wyspa.
– Przez ten czas zamknęliśmy tylko jeden punkt, z powodu braku odpowiedniej współpracy z franczyzobiorcą – mówi Rafał Brzóska, specjalista ds. rozwoju sieci Kreatywne Maluchy.
Wyspy Kreatywne Maluchy to połączenie przestrzeni sprzedażowej i miejsca do zabawy dla dzieci. Klienci mogą bowiem na miejscu wypróbować produkty z oferty (m.in. masy plastyczne, piasek kinetyczny, klocki), zanim zdecydują się na zakup. Samo stoisko kosztuje średnio 12 tys. zł netto.
– Wszystko zależy od galerii handlowej, w tych bardziej prestiżowych koszt może okazać się wyższy – zastrzega Rafał Brzóska. – Do tego należy doliczyć koszt zatowarowania, czyli około 20 tys. zł brutto.
Opłata wstępna wynosi 2,5 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa to 400 zł.
Franczyzobiorcy będą też mogli zdecydować się na otwarcie sklepu. Tutaj koszty – według szacunków po uruchomieniu pierwszego sklepu własnego marki – zaczynać się będą od 99 tys. zł.
– Na razie sami sprawdzamy, jak funkcjonuje ten format. To decydowanie większe obciążenie finansowe, dlatego najpierw sami testujemy to rozwiązanie, by później móc je proponować partnerom – wyjaśnia Rafał Brzóska.
Na lokalizacje swoich punktów marka wybiera tylko galerie handlowe. Przeważnie w dużych miastach, choć te średnie i mniejsze nie są od razu eliminowane.
– Badamy zawsze potencjał rynku – zaznacza Rafał Brzóska. – Samo miasto może być niewielkie, ale może za to przyciągać mieszkańców z całej okolicy i tym samym zapewniać odpowiednia grupę klientów. Na pewno nie chcemy lokować naszych punktów w bardzo lokalnych galeriach, skierowanych np. do mieszkańców jednej dzielnicy. To bardzo ogranicza liczbę odwiedzających i sprawia, że stoisko bardzo szybko się „opatrzy” klientom.
Według licencjodawcy, stoisko powinno zacząć zarabiać na siebie od początku. Jak to w handlu, są okresy lepsze i gorsze sprzedażowo. Ten nadchodzący – czyli grudzień – to świetny czas dla handlu, a zwłaszcza branży dziecięcej. Najgorsze są natomiast wakacje – ale licencjodawca ma na to receptę.
– Lato to świetny czas, by wyjść poza galerię i brać udział w różnego rodzaju eventach – radzi Rafał Brzóska. – Można współpracować w tym zakresie np. z wesołymi miasteczkami, centrami nauki. To jednocześnie poprawia sprzedaż i jest promocją dla marki i stoiska.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...