Wola Park już otwarty
Największe w Polsce centrum handlowe Wola Park przy ulicy Górczewskiej w Warszawie rozpoczęło dzisiaj swą działalność
Większość ze 189 sklepów, które mieszczą się na 73 tys. metrów kwadratowych dwupiętrowego budynku, otworzyła dziś swe podwoje dla klientów. Na czas nie zdążono uruchomić części gastronomicznej i kilkunastu sklepów na drugim piętrze. Brakuje również głośno zapowiadanego parku.
Dzieci przy niebieskim parkingu
Dużym ułatwieniem dla klientów jest rejonizacja sklepów pod względem oferowanego asortymentu. Przy wyjściu na parking niebieski mieści się część dziecięca ( m.in. sklepy Mothercare, Smyk, Quadri Foglio, Cartoon Planet).
„Jesteśmy zadowoleni z takiej lokalizacji” - mówi Izolda Szpigel, odpowiedzialna za otwarcie pierwszego w Warszawie sklepu Quadri Foglio - „to już nasz czwarty sklep w Polsce. W październiku planujemy otwarcie kolejnych dwóch w Krakowie. Oferujemy głównie odzież i obuwie dziecięce.” W kolekcji jesień - zima 2002/2003 dominują jasne, żywe kolory, duży jest wybór kurtek w pastelowych odcieniach.
„Do kwietnia 2002 działaliśmy wyłącznie jako producent towarów. Teraz pracujemy nad rozwojem sieci własnych sklepów”- dodaje Izolda Szpigel. Działanie sieci zbliżone jest do franchisingu – sklepy prowadzą niezależne firmy, producent zapewnia im kolekcje i gadżety reklamowe, uczestnictwo we wspólnych akcjach promocyjnych, wytyczne co do sposobu prezentacji wyrobów. „Nie podpisujemy umowy franchisingowej” - zaznacza jednak Szpigel.
Naprzeciwko znajduje się bardziej elegancki sklep Mothercare. Oprócz ubrań dla dzieci w każdym wieku i kobiet w ciąży, można tu kupić zabawki, akcesoria do pielęgnacji dzieci, wózki. Ceny są wyższe niż w sąsiadujących sklepach, lecz bogactwo asortymentu i ciekawy wystrój zachęcają klientów do zakupów. To już czwarty w Warszawie sklep tej sieci franchisingowej.
Buty w głównej alei
Przy głównej alei znajdują się sklepy z obuwiem. Większość z nich nie zdążyła na czas z otwarciem. W nielicznych czynnych punktach trwały ostatnie poprawki, w części nadal układano towary. Otwarte były między innymi MAX&MAX, , Gino Rossi. Wszystkie powyższe firmy rozwijają się na zasadach franchisingu.
Najszerszą ofertę proponuje MAX&MAX. W przestronnym, pastelowym supermarkecie obuwniczym znajdują się buty damskie, męskie, dziecięce i sportowe. Obok popularnego obuwia polskich producentów można znaleźć najnowsze kolekcje zagraniczne w przystępnych cenach. Duży wybór butów uzupełnia kolekcja skórzanych damskich toreb.
Modnie w całej galerii
Największym powodzeniem wśród sklepów odzieżowych w pierwszym dniu działania hipermarketu cieszył się jedyny w Warszawie sklep C&A, oferujący modę damską i męską. Główną klientelę sklepu stanowiła dziś młodzież. Po Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie firma zapowiada ekspansje w największych polskich miastach.
Popularnością cieszył się również Ravel, trzydziesty sklep krakowskiej sieci franchisingowej. Oferuje ubrania pod szeroko rozumianą nazwą „casual wear”- głównie rzeczy przeznaczone dla młodzieży, bogate w elementy jeansowe i sztruksowe.
Do młodzieży swe produkty kieruje także sklep Tally Weijl, pochodzący ze Szwajcarii. „Oferta nie jest droga, cenią ją szczególnie młode kobiety” - zachwalała dziś Maja Gawrońska – „wszystkie ubrania projektowane są w Paryżu. Mamy aż 10 – 12 kolekcji w roku”. W najbliższym czasie sieć będzie uruchamiać pierwsze sklepy franchisingowe w Polsce.
Na Parku Wola nie zabrakło sklepu producenta markowej odzieży męskiej - Vistuli. Krakowska spółka rozwija coraz prężniej swoją sieć franchisingową - obecnie liczy prawie 40 sklepów.
Obok powyższych firm znajdują się także sprzedawcy znani z innych centrów handlowych – Jackpot / Cottonfield, KappAhl, i Reserved.
Herbata, pralnia i suknia ślubna
Oprócz sklepów odzieżowych, które dominują w Wola Parku, nie brakuje tutaj różnych punktów usługowych (np. franchisingowe pralnie , posiadająca ponad 1300 punktów na świecie), sklepów z biżuterią YES (oferujących bogaty wybór srebra i złota), punktów fotograficznych Kodak i przedstawicieli telefonii komórkowych. Jest także znany już w Warszawie sklep z herbatą – austriackiej sieci franchisingowej Demmers Tea House, oferujący wszystko, co prawdziwemu smakoszowi herbaty jest potrzebne - od ciasteczek szkockich, miodu, kubków po czajniczki do parzenia.
Magnesem przyciągającym klientów do Wola Parku ma być największy w Polsce hipermarket Auchan. Sklep ma dwie kondygnacje - na parterze można kupić artykuły spożywcze, na pierwszym piętrze - przemysłowe. Dyrekcja zapewnia, iż każdego dnia będzie wystawionych tysiąc artykułów po propocyjnych cenach. Nowością ma być także rozszerzony zakres asortymentu - w nowym Auchan można kupić nawet suknie ślubną.
Zuzanna RudzińskaFeatured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...