Franczyza w ruchu

Franczyzodawca Regatty chce w 2017 roku otworzyć 10 sklepów na licencji. W ich ofercie znajdzie się odzież brytyjskich marek dla sportowców i globtroterów.
Brytyjska firma odzieżowa Regatta ma w swojej ofercie odzież outdoorową, turystyczną i sportową. W jej portfolio znajdują się marki Regatta Great Outdoors (dedykowana osobom lubiącym aktywny wypoczynek), Dare 2b (specjalistyczny brand dla sportowców) oraz Craghoppers (przeznaczony dla podróżników i poszukiwaczy przygód). Obecnie produkty Regatty można w Polsce kupić w 11 sklepach własnych i czterech franczyzowych. Nad Wisłą działa też 80 punktów określanych mianem semi-franczyzowych (shop-in-shop), które mają na szyldzie logo Regatta, ale sprzedają również produkty innej marki. Franczyzodawca zapowiada ekspansję – zarówno w Polsce, jak i na innych rynkach.
– W przyszłym roku chcemy w Polsce otworzyć około 10 nowych sklepów franczyzowych. Potencjał szacujemy na dużo wyższy (o czym świadczą sieci 4F lub sklepów Martes Sport pod markami Martes, Hi-tec, Elbrus czy Brugi), jednak chcemy być pewni, że sklepy będą otoczone przez nas odpowiednią opieką, szkoleniem i pomocą, która zwłaszcza w pierwszym okresie działania sklepu jest bardzo ważna. A jak wiadomo z rosnącą ilością jakość spada – mówi Zenon Raszyk z Regatta Polska. – Oprócz tego intensywnie rozwijamy się zagranicą – w tym roku otworzyliśmy dwie franczyzy w Chorwacji, 3 w Czechach, 3 na Litwie i jedną na Słowacji.
Współpraca z franczyzobiorcami w sieci Regatta opiera się na modelu depozytowym. Dawca licencji dostarcza towar, który franczyzobiorca sprzedaje w jego imieniu. W zamian otrzymuje prowizję, która zależy od osiąganych wyników sprzedaży i wynosi między 35 proc. a 38 proc. Właściciel marki nie pobiera opłaty licencyjnej, natomiast minimalny koszt inwestycji w remont i wyposażenie sklepu wynosi 300-450 euro na m2 powierzchni (w zależności od stanu lokalu). Na urządzenie sklepu o powierzchni 100 m2 trzeba będzie więc wydać co najmniej 130 tys. zł.
– Wysokość inwestycji jest uzależniona od szeregu czynników – czy sklep jest w stanie deweloperskim, czy też jest gotowy i wymaga tylko drobnych prac adaptacyjnych, malowania i mebli. Wpływ na wydatki początkowe ma również lokalizacja. W miejscu, gdzie wcześniej istniał sklep sportowy, dostosowań będzie mniej – tłumaczy Zenon Raszyk.
Od wydatków poniesionych na starcie oraz lokalizacji zależeć będzie też rentowność sklepu.
– Nasz ostatnio otwarty sklep własny przy ul. Floriańskiej w Krakowie zaczął zarabiać na koszty od drugiego miesiąca działania, a zwrot inwestycji będzie osiągnięty po około 18-20 miesiącach. Przy czym jest to sklep, gdzie mamy najwyższy czynsz z metra ze wszystkich lokalizacji. Z kolei np. sklep w Świnoujściu na koszty zarabia od pierwszego miesiąca od otwarcia – mówi Zenon Raszyk.
Lokalizacji pod sklep Regatta najlepiej szukać w galeriach oraz dużych ulicach handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej