Bez franczyzy ani rusz
Katarzyna Kaźmierczak prowadzi dwa sklepy Chata Polska w Poznaniu. Według niej debiut w branży handlowej bez wsparcia ze strony franczyzodawcy jest praktycznie niemożliwy.
Katarzyna Kaźmierczak przez lata pracowała na stanowiskach dyrektorskich w dużych firmach. Praca z czasem stawała się jednak coraz bardziej wypalająca i stresująca, co ostatecznie skłoniło poznaniankę do podjęcia decyzji o przejściu na swoje. Jej wybór padł na branżę handlową i franczyzę Chaty Polskiej. Pod tym szyldem w 2004 roku otworzyła swój pierwszy sklep w stolicy Wielkopolski.
– Zdecydowałam się na Chatę Polską, ponieważ warunki współpracy wydawały mi się korzystne. I tak zresztą uważam do dziś. Cenię sobie przede wszystkim swobodę działalności, którą zapewnia mi franczyzodawca. Przejawia się ona głównie w tym, że jako franczyzobiorcy nie jesteśmy w 100 proc. zobowiązani do zakupu towaru w jednym źródle. Jeśli na rynku znajdziemy dostawców oferujących niższe ceny, to możemy nawiązać z nimi współpracę. Chata Polska wymaga pozyskiwania minimum 50 proc. zatowarowania w swoich hurtowniach. Natomiast w przypadku moich sklepów ten wskaźnik jest znacznie wyższy, bo trudno znaleźć lepsze warunki zakupowe niż te oferowane przez franczyzodawcę – tłumaczy Katarzyna Kaźmierczak.
Jej pierwszy sklep powstał przy ul. Warszawskiej, w lokalu o powierzchni sprzedażowej 156 m2. Dziś Katarzyna Kaźmierczak zarządza dwiema placówkami. W 2009 roku uruchomiła punkt o powierzchni 230 m2 na osiedlu Kopernika. Zainwestowała ok. 350 tys. zł, bo lokal wymagał licznych dostosowań. Inwestycja zwróciła się po kilku latach.
Oba sklepy Katarzyny Kaźmierczak mieszczą się w Poznaniu, toteż jest codziennie obecna w każdym z nich. W punktach pracują oczywiście menedżerowie, ale właścicielka wychodzi z założenia, że „pańskie oko konia tuczy”.
– Czasami kierownicy potrzebują wsparcia. W naszych sklepach jest 10 tys. indeksów asortymentowych, czasami niektóre produkty trzeba lepiej wyeksponować, czasem udzielić pomocy szeregowym pracownikom. To wszystko rzeczy, którymi też powinien zajmować się przedsiębiorca, żeby nie stracić kontaktu ze swoją firmą – tłumaczy.
Współpraca z franczyzodawcą i jej własne umiejętności zarządcze pozwalają jej skutecznie stawiać czoła konkurencji ze strony dyskontów i innych sklepów wielkopowierzchniowych. Przyznaje jednak, że do kolejnych otwarć jej się nie śpieszy.
– Rynek jest bardzo konkurencyjny. Mogę długo wymieniać, ile konkurencyjnych sklepów działa w sąsiedztwie moich. Samodzielny debiut w branży handlowej, bez wsparcia ze strony franczyzodawcy, jest nie tylko mniej opłacalny, ale praktycznie niemożliwy. Franczyzodawca dzieli się nie tylko rozpoznawalną marką i swoją wiedzą na temat prowadzenia biznesu. Zapewnia też dostęp do upustów i warunków handlowych, na które pojedynczy przedsiębiorca musiałby pracować latami – przyznaje franczyzobiorczyni.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


