Krzesło na dostawkę
Franczyzodawca Spinalis proponuje partnerom dwa modele współpracy. Jeden z nich można wykorzystać jako dodatkowe źródło przychodów.
Marka Spinalis działa w Europie od 1999 roku. W Polsce dystrybucją produkowanych przez nią specjalistycznych krzeseł zdrowotnych zajmuje się firma Medexo Pl, która w swojej strategii wykorzystuje franczyzę. Sprzedaż krzeseł Spinalis można rozpocząć na dwa sposoby: jako franczyzobiorca wojewódzki (licencja „gold”) lub jako przedstawiciel handlowy (licencja „silver”).
Na zasadach „złotej” licencji pod szyldem Spinalis działają obecnie franczyzobiorcy w Warszawie, Wrocławiu, Gliwicach oraz Krakowie. Każdy z nich prowadzi salon, w którym na stałe eksponowanych jest osiem rodzajów krzeseł. Sklepy muszą być czynne minimum cztery dni w tygodniu, po sześć godzin. Partnerzy ci mają wyłączność na całe województwo, zatem jeżeli klient z ich „terenu” złoży zamówienie przez internet, oni również otrzymają za to prowizję.
– Cena takiej licencji to 25 tys. zł. Partner otrzymuje w pakiecie osiem krzeseł na ekspozycję, katalogi, rollupy i inne materiały marketingowe. Jego rolą jest aktywna sprzedaż. Nie musi kupować towaru na magazyn, nie ponosi też kosztów z tytułu bieżących opłat licencyjnych. Zarabia na prowizjach od sprzedaży, które wahają się między 15 a 20 proc. od ceny detalicznej krzesła. Ich wysokość sięga od 2,2 tys. zł a 3,9 tys. zł netto – mówi Monika Krasowska, menedżer generalny Spinalis Polska.
Docelowo franczyzodawca Spinalis chce mieć franczyzobiorcę na licencji gold w każdym mieście wojewódzkim. W przyszłości największe szanse na otwarcie kolejnej takiej placówki ma przedsiębiorca z Poznania. Niewykluczone również, że na licencję gold zdecyduje się obecny franczyzobiorca z Lublina, który działa na licencji typu silver, czyli jako przedstawiciel handlowy.
– W tym modelu współpracy partnerzy są zobowiązani do zakupu dwóch krzeseł, które mogą wykorzystywać jako eksponaty w prezentacjach sprzedażowych. Z tej licencji często korzystają przedsiębiorcy, którzy obecnie prowadzą już swój biznes i szukają dodatkowych źródeł przychodu. Wśród naszych przedstawicieli mamy m.in. architekta i właścicielkę fundacji – opowiada Monika Krasowska.
Przedstawiciele handlowi Spinalis prowadzą obecnie działalność w Lublinie, Białymstoku, Szczecinie, Tczewie oraz Toruniu.
Według danych Espicom, wartość polskiego rynku wyrobów medycznych w latach 2008-2013 rosła w tempie 2,1 proc. W 2018 roku jego wartość ma sięgnąć ok. 3 mld dolarów. W Polsce aż 85 proc. dostępnych urządzeń medycznych importowane jest z krajów Unii Europejskiej, głównie z Niemiec.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

