Pod parasol franczyzy
Konsoliduje się rynek elektronicznych papierosów. Do największych marek franczyzowych przyłączają się zarówno pojedyncze sklepy, jak i regionalne minisieci.
Obowiązująca od września nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej reguluje rynek i zwiększa kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. W efekcie produkty te znikają z obrotu w internecie oraz handlu na odległość, a dystrybutorzy mają obowiązek badania i zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek. Ten ostatni przepis był powodem, dla którego Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska, twórcy i właściciele warszawskiej eCygaretki, zdecydowali się na przystąpienie do eSmoking World. Działają w tym biznesie od ponad pięciu lat, stworzyli nawet własną markę produktów. Ich regionalna minisieć liczy 11 punktów w Warszawie i jeden w Piasecznie.
– To była strategiczna, głęboko przemyślana i dobrze policzona decyzja biznesowa – mówi Grzegorz Kołodziej. – Pozostawienie na rynku naszej marki wiązałoby się z ogromnymi kosztami. Z punktu widzenia konsolidacji rynku, byłoby to nieracjonalne, więc uznaliśmy, że warto zacieśnić współpracę z eSmoking World, do czego przekonywał nas Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. Współdziałamy z tą firmą, odkąd zajęliśmy się e-papierosowym biznesem. Czuję się bardziej, jakbym przystąpił do strefy euro niż cokolwiek stracił – dodaje.
Wejście do sieci największego na rynku gracza będzie odbywało się stopniowo. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska mają kilka miesięcy na wyprzedanie produktów pod własną marką.
– Zmiana marki odbędzie się bardzo miękko – mówi Joanna Kazimierska. – To bardzo ważne, bo, dzięki temu nasi klienci mają czas na przyzwyczajenie się do nowego loga oraz produktów.
Od początku roku przedsiębiorcy rozpoczną rebranding swojej sieci. Już teraz otrzymali od eSmoking Wolrd wsparcie w postaci systemów informatycznych oraz pomocy menedżera terytorialnego. Tymczasem w Warszawie uruchomili zupełnie nowy punkt pod marką eSmoking World, niebawem ruszy kolejny. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska chwalą sobie współpracę z franczyzodawcą. Podkreślają profesjonalizm i bardzo krótki czas reakcji na prośby czy zapytania.
Koszt uruchomienia sklepu eSmokingWorld oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Firma należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej, a nawet dopłacają franczyzobiorcy do lokalnych działań marketingowych i zapewniają program lojalnościowy dla klientów. Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio w 6-9 miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


