Biznes w dzień i w nocy
Właśnie pracujemy nad trzecim formatem franczyzowym – New York Pizza by night – mówi Tomasz Jench, właściciel marki New York Pizza Department.
Ile nowych lokali otworzyliście w tym roku?
Jedenaście. Obecnie działa 15 pizzerii z naszym logo, w tym tylko jedna własna. Reszta prowadzona jest przez franczyzobiorców. Mamy podpisane kolejne trzy umowy franczyzowe – trwają właśnie prace nad przygotowaniem tych lokali, otwarcia nastąpią najprawdopodobniej na przełomie stycznia i lutego. Prowadzimy też rozmowy z czterema następnymi osobami, które chciałyby przystąpić do naszej sieci.
Jakie modele współpracy oferujecie franczyzobiorcom?
Większość lokali otwiera się w formacie ekspres, realizującym wyłącznie zamówienia na wynos i w dostawie. Kwota inwestycji w wyposażenie zaczyna się tu od 35 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty remontu i adaptacji pomieszczeń. Pod logo New York Pizza Department można jednak też otworzyć tradycyjną pizzerię, z konsumpcją na miejscu. W tym przypadku inwestycja jest nieco większa. Należy liczyć się z wydatkiem od 55 tys. zł na wyposażenie, plus koszty remontu. W obu przypadkach jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Nie da się ukryć, że prowadzenie formatu ekspres jest nieco łatwiejsze. Łatwiej znaleźć lokalizację, bo nie jest aż tak wymagająca, jak przy prowadzeniu lokalu z salą konsumpcyjną, wystarczy też mniejszy metraż. Niższe są również koszty działalności i szybciej następuje zwrot z inwestycji.
Zamierzacie wprowadzić jakieś nowości do oferty franczyzowej?
Tak. Właśnie pracujemy nad trzecim formatem – New York Pizza by night. To propozycja dla tych, którzy już prowadzą pizzerię, ale chcą rozszerzyć działalność – a właściwie wydłużyć. Lokal będzie dodatkowo pracować w nocy, a dokładnie w czwartki, piątki i soboty od godz. 23 do 3-4 rano, realizując tylko zamówienia w dostawie. Widzimy zapotrzebowanie na takie usługi w dużych miastach.
New York Pizza Department to koncept właśnie dla dużych miast?
Nie tylko. Z założenia przeznaczony dla miast powyżej 30 tys. mieszkańców. Jednak są odstępstwa od tej reguły. Otworzyliśmy lokal np. w 15-tysięcznym Człuchowie. I radzi sobie bardzo dobrze. Każdą lokalizację rozpatrujemy indywidualnie, analizując m.in. potencjał rynku, konkurencję. Nasze lokale zyskują rentowność w 2-3 miesiącu działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

