Array ( [article] => Array ( [pid] => 40723 [country] => pl [article_id] => 10052 [article_date] => 2016-12-12 [articletype_id] => 1 [article_title] => Top Secret ciąży Redanowi [article_intro] => Dyskonty ciągną sprzedaż w górę, ale rozwijana we franczyzie część modowa grupy nie ma czym się poszczycić. Zarząd reaguje. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 2 [img_photo_description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [secret] => scrtkbf53e8104ebb59f23ed07d5fbc55d473 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => top-secret-ciazy-redanowi [article_title_striped] => Top Secret ciąży Redanowi [dir] => article [article_text_photo] =>

10 proc. – o tyle listopadowe obroty Grupy Redan okazały się lepsze od wyniku zanotowanego w tym miesiącu roku temu. Narastająco przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku obroty wyniosły łącznie 545 mln zł i były wyższe o 12 proc. w ujęciu rocznym. Biznes grupy Redan stoi na dwóch nogach. Jedna z nich to segment modowy, który tworzą marki Top Secret, Troll i Drywash (marki rozwijane w oparciu o franczyzę). Druga to segment dyskontowy, czyli sieć własna pod szyldem TXM. Problem w tym, że wzrost zasila tylko jeden z tych silników.
Głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan była sieć dyskontowa TXM, która konsekwentnie utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i tym samym zwiększania powierzchni handlowej. Odwrotnie sytuacja wygląda w sieci modowej Top Secret, gdzie wielkość powierzchni handlowej w ujęciu rok do roku nieco spadła, co przełożyło się również na zmniejszenie przychodów. Bardzo dobrze w obu segmentach rozwija się dystrybucja w kanale e-commerce, gdzie notujemy solidne wzrost sprzedaży online – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.

Sieć dyskontowa TXM w listopadzie br. uzyskała 33 mln zł obrotów, czyli o 21 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od początku roku przychody poprawiły się o 20 proc. i wyniosły 329 mln zł. Na tle tych wyników osiągnięcia franczyzowej części modowej prezentują się blado. Jej sprzedaż sięgnęła 21 mln zł i była niższa o 5 proc. niż rok wcześniej. Wyniki za jedenaście miesięcy 2016 roku też nie napawają optymizmem – 216 mln zł przy spadku sprzedaży o 2 proc. (i takim samym spadku powierzchni sklepów Top Secret, Troll i Drywash od listopada 2015 roku).

Zarząd reaguje

W obliczu pogłębiających się różnic w tempie rozwoju obu części swojego biznesu zarząd postanowił działać. Postanowił wycofać akcje Redanu z giełdy, by docelowo wrócić na parkiet, ale już tylko z akcjami Textilmarket (dziś upływa termin zapisów na nową emisję dla inwestorów indywidualnych). Chodziło o to, by dać inwestorom możliwość zakupu akcji prężnego segmentu dyskontowego, który nie byłby obciążony gorszymi wynikami segmentu modowego. Radosław Wiśniewski, twórca i większościowy udziałowiec spółki, przyznaje jednak, że nie planuje wygaszenia segmentu modowego.
– Jest on na etapie osiągania rentowności, więc oddzielenie go od bardzo efektywnego wynikowo Textlimarketu było sugerowane przez wielu akcjonariuszy spółki. Być może do projektu wydzielenia z GK Redan dwóch niezależnych spółek wrócimy w przyszłości. Na tym etapie rozwoju publiczne notowanie części modowej nie jest na pewno optymalne – mówił Radosław Wiśniewski w wywiadzie dla miesięcznika „Własny Biznes Franchising”.

Niewykluczone, że w przyszłości również Textilmarket stanie się marką dostępną na licencji.
– Model franczyzowy jest od lat postawą działania segmentu modowego Grupy. W Polsce mamy blisko 200 monobrandowych sklepów franczyzowych. Dodatkowo formułę tę rozwijamy poza granicami kraju, gdzie marka Top Secret posiada ponad 40 partnerów franczyzowych. Z naszymi polskimi i zagranicznymi partnerami łączą nas sprawdzone, długoletnie relacje oparte na zaufaniu i nieustannym, wspólnym doskonaleniu procesów. Dla dynamicznego rozwoju sieci Textilmarket od kilku lat również poszukujemy parterów gotowych zaangażować się w naszą organizację nie jako pracownicy, ale przede wszystkim jako przedsiębiorcy. Mimo że w TXM nie ma klasycznego modelu franczyzy, to z 347 naszych sklepów w Polsce już 211 to sklepy agencyjne. W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych – tłumaczy Radosław Wiśniewski.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>

Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/10052/top-secret-ciazy-redanowi/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78167 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 21797 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 85698 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => b9f/1d9/top-secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 34127 ) ) ) [og_image] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [article_date_formated] => 12.12.2016 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78167 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 21797 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78167 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 21797 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Top Secret [id] => 723 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/723/top-secret/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191251 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ac/ef6/topsecret_logo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 161 [itemserver_id] => 47656 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191269 [country_item] => pl [description] => [path] => 46b/5a8/1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47674 ) [1] => Array ( [pid] => 191264 [country_item] => pl [description] => [path] => 7d0/46e/img_20161019_183127.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47669 ) [2] => Array ( [pid] => 191256 [country_item] => pl [description] => [path] => e17/f1f/img_7024.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 600 [itemserver_id] => 47661 ) [3] => Array ( [pid] => 191258 [country_item] => pl [description] => [path] => 03a/28e/img_20161019_160242.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 576 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47663 ) [4] => Array ( [pid] => 191257 [country_item] => pl [description] => [path] => c02/04c/img_20161019_160139.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47662 ) [5] => Array ( [pid] => 191259 [country_item] => pl [description] => [path] => 076/205/img_20161019_182846.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47664 ) [6] => Array ( [pid] => 191261 [country_item] => pl [description] => [path] => 039/c8d/img_20161019_182953.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47666 ) [7] => Array ( [pid] => 191252 [country_item] => pl [description] => [path] => 116/e17/8-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47657 ) [8] => Array ( [pid] => 191263 [country_item] => pl [description] => [path] => 641/717/img_20161019_183121.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47668 ) [9] => Array ( [pid] => 191262 [country_item] => pl [description] => [path] => e8f/037/img_20161019_183052.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47667 ) [10] => Array ( [pid] => 191266 [country_item] => pl [description] => [path] => 9b0/576/img_20161019_183155.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47671 ) [11] => Array ( [pid] => 191265 [country_item] => pl [description] => [path] => fed/22c/img_20161019_183140.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47670 ) [12] => Array ( [pid] => 191268 [country_item] => pl [description] => [path] => 392/f57/img_20161019_183330.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47673 ) [13] => Array ( [pid] => 191267 [country_item] => pl [description] => [path] => 5f0/ed5/img_20161019_183234.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47672 ) [14] => Array ( [pid] => 191260 [country_item] => pl [description] => [path] => 000/00a/img_20161019_182919.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47665 ) [15] => Array ( [pid] => 191255 [country_item] => pl [description] => [path] => 251/e42/image002.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 758 [img_height] => 562 [itemserver_id] => 47660 ) [16] => Array ( [pid] => 191254 [country_item] => pl [description] => [path] => 928/543/image001.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 47659 ) ) ) ) ) )

Top Secret ciąży Redanowi

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

10 proc. – o tyle listopadowe obroty Grupy Redan okazały się lepsze od wyniku zanotowanego w tym miesiącu roku temu. Narastająco przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku obroty wyniosły łącznie 545 mln zł i były wyższe o 12 proc. w ujęciu rocznym. Biznes grupy Redan stoi na dwóch nogach. Jedna z nich to segment modowy, który tworzą marki Top Secret, Troll i Drywash (marki rozwijane w oparciu o franczyzę). Druga to segment dyskontowy, czyli sieć własna pod szyldem TXM. Problem w tym, że wzrost zasila tylko jeden z tych silników.
Głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan była sieć dyskontowa TXM, która konsekwentnie utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i tym samym zwiększania powierzchni handlowej. Odwrotnie sytuacja wygląda w sieci modowej Top Secret, gdzie wielkość powierzchni handlowej w ujęciu rok do roku nieco spadła, co przełożyło się również na zmniejszenie przychodów. Bardzo dobrze w obu segmentach rozwija się dystrybucja w kanale e-commerce, gdzie notujemy solidne wzrost sprzedaży online – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.

Sieć dyskontowa TXM w listopadzie br. uzyskała 33 mln zł obrotów, czyli o 21 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od początku roku przychody poprawiły się o 20 proc. i wyniosły 329 mln zł. Na tle tych wyników osiągnięcia franczyzowej części modowej prezentują się blado. Jej sprzedaż sięgnęła 21 mln zł i była niższa o 5 proc. niż rok wcześniej. Wyniki za jedenaście miesięcy 2016 roku też nie napawają optymizmem – 216 mln zł przy spadku sprzedaży o 2 proc. (i takim samym spadku powierzchni sklepów Top Secret, Troll i Drywash od listopada 2015 roku).

Zarząd reaguje

W obliczu pogłębiających się różnic w tempie rozwoju obu części swojego biznesu zarząd postanowił działać. Postanowił wycofać akcje Redanu z giełdy, by docelowo wrócić na parkiet, ale już tylko z akcjami Textilmarket (dziś upływa termin zapisów na nową emisję dla inwestorów indywidualnych). Chodziło o to, by dać inwestorom możliwość zakupu akcji prężnego segmentu dyskontowego, który nie byłby obciążony gorszymi wynikami segmentu modowego. Radosław Wiśniewski, twórca i większościowy udziałowiec spółki, przyznaje jednak, że nie planuje wygaszenia segmentu modowego.
– Jest on na etapie osiągania rentowności, więc oddzielenie go od bardzo efektywnego wynikowo Textlimarketu było sugerowane przez wielu akcjonariuszy spółki. Być może do projektu wydzielenia z GK Redan dwóch niezależnych spółek wrócimy w przyszłości. Na tym etapie rozwoju publiczne notowanie części modowej nie jest na pewno optymalne – mówił Radosław Wiśniewski w wywiadzie dla miesięcznika „Własny Biznes Franchising”.

Niewykluczone, że w przyszłości również Textilmarket stanie się marką dostępną na licencji.
– Model franczyzowy jest od lat postawą działania segmentu modowego Grupy. W Polsce mamy blisko 200 monobrandowych sklepów franczyzowych. Dodatkowo formułę tę rozwijamy poza granicami kraju, gdzie marka Top Secret posiada ponad 40 partnerów franczyzowych. Z naszymi polskimi i zagranicznymi partnerami łączą nas sprawdzone, długoletnie relacje oparte na zaufaniu i nieustannym, wspólnym doskonaleniu procesów. Dla dynamicznego rozwoju sieci Textilmarket od kilku lat również poszukujemy parterów gotowych zaangażować się w naszą organizację nie jako pracownicy, ale przede wszystkim jako przedsiębiorcy. Mimo że w TXM nie ma klasycznego modelu franczyzy, to z 347 naszych sklepów w Polsce już 211 to sklepy agencyjne. W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych – tłumaczy Radosław Wiśniewski.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €