Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [secret] => scrtkbf53e8104ebb59f23ed07d5fbc55d473 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => top-secret-ciazy-redanowi [article_title_striped] => Top Secret ciąży Redanowi [dir] => article [article_text_photo] =>
10 proc. – o tyle listopadowe obroty Grupy Redan okazały się lepsze od wyniku zanotowanego w tym miesiącu roku temu. Narastająco przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku obroty wyniosły łącznie 545 mln zł i były wyższe o 12 proc. w ujęciu rocznym. Biznes grupy Redan stoi na dwóch nogach. Jedna z nich to segment modowy, który tworzą marki Top Secret, Troll i Drywash (marki rozwijane w oparciu o franczyzę). Druga to segment dyskontowy, czyli sieć własna pod szyldem TXM. Problem w tym, że wzrost zasila tylko jeden z tych silników.
– Głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan była sieć dyskontowa TXM, która konsekwentnie utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i tym samym zwiększania powierzchni handlowej. Odwrotnie sytuacja wygląda w sieci modowej Top Secret, gdzie wielkość powierzchni handlowej w ujęciu rok do roku nieco spadła, co przełożyło się również na zmniejszenie przychodów. Bardzo dobrze w obu segmentach rozwija się dystrybucja w kanale e-commerce, gdzie notujemy solidne wzrost sprzedaży online – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.
Sieć dyskontowa TXM w listopadzie br. uzyskała 33 mln zł obrotów, czyli o 21 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od początku roku przychody poprawiły się o 20 proc. i wyniosły 329 mln zł. Na tle tych wyników osiągnięcia franczyzowej części modowej prezentują się blado. Jej sprzedaż sięgnęła 21 mln zł i była niższa o 5 proc. niż rok wcześniej. Wyniki za jedenaście miesięcy 2016 roku też nie napawają optymizmem – 216 mln zł przy spadku sprzedaży o 2 proc. (i takim samym spadku powierzchni sklepów Top Secret, Troll i Drywash od listopada 2015 roku).
Zarząd reaguje
W obliczu pogłębiających się różnic w tempie rozwoju obu części swojego biznesu zarząd postanowił działać. Postanowił wycofać akcje Redanu z giełdy, by docelowo wrócić na parkiet, ale już tylko z akcjami Textilmarket (dziś upływa termin zapisów na nową emisję dla inwestorów indywidualnych). Chodziło o to, by dać inwestorom możliwość zakupu akcji prężnego segmentu dyskontowego, który nie byłby obciążony gorszymi wynikami segmentu modowego. Radosław Wiśniewski, twórca i większościowy udziałowiec spółki, przyznaje jednak, że nie planuje wygaszenia segmentu modowego.
– Jest on na etapie osiągania rentowności, więc oddzielenie go od bardzo efektywnego wynikowo Textlimarketu było sugerowane przez wielu akcjonariuszy spółki. Być może do projektu wydzielenia z GK Redan dwóch niezależnych spółek wrócimy w przyszłości. Na tym etapie rozwoju publiczne notowanie części modowej nie jest na pewno optymalne – mówił Radosław Wiśniewski w wywiadzie dla miesięcznika „Własny Biznes Franchising”.
Niewykluczone, że w przyszłości również Textilmarket stanie się marką dostępną na licencji.
– Model franczyzowy jest od lat postawą działania segmentu modowego Grupy. W Polsce mamy blisko 200 monobrandowych sklepów franczyzowych. Dodatkowo formułę tę rozwijamy poza granicami kraju, gdzie marka Top Secret posiada ponad 40 partnerów franczyzowych. Z naszymi polskimi i zagranicznymi partnerami łączą nas sprawdzone, długoletnie relacje oparte na zaufaniu i nieustannym, wspólnym doskonaleniu procesów. Dla dynamicznego rozwoju sieci Textilmarket od kilku lat również poszukujemy parterów gotowych zaangażować się w naszą organizację nie jako pracownicy, ale przede wszystkim jako przedsiębiorcy. Mimo że w TXM nie ma klasycznego modelu franczyzy, to z 347 naszych sklepów w Polsce już 211 to sklepy agencyjne. W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych – tłumaczy Radosław Wiśniewski.
Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/10052/top-secret-ciazy-redanowi/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78167 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 21797 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 85698 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => b9f/1d9/top-secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 34127 ) ) ) [og_image] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [article_date_formated] => 12.12.2016 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78167 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 21797 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78167 [country_item] => pl [description] => W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych.
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu [path] => a4a/d14/redan_artykul.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 21797 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Top Secret [id] => 723 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/723/top-secret/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191251 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ac/ef6/topsecret_logo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 161 [itemserver_id] => 47656 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191269 [country_item] => pl [description] => [path] => 46b/5a8/1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47674 ) [1] => Array ( [pid] => 191264 [country_item] => pl [description] => [path] => 7d0/46e/img_20161019_183127.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47669 ) [2] => Array ( [pid] => 191256 [country_item] => pl [description] => [path] => e17/f1f/img_7024.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 600 [itemserver_id] => 47661 ) [3] => Array ( [pid] => 191258 [country_item] => pl [description] => [path] => 03a/28e/img_20161019_160242.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 576 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47663 ) [4] => Array ( [pid] => 191257 [country_item] => pl [description] => [path] => c02/04c/img_20161019_160139.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47662 ) [5] => Array ( [pid] => 191259 [country_item] => pl [description] => [path] => 076/205/img_20161019_182846.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47664 ) [6] => Array ( [pid] => 191261 [country_item] => pl [description] => [path] => 039/c8d/img_20161019_182953.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47666 ) [7] => Array ( [pid] => 191252 [country_item] => pl [description] => [path] => 116/e17/8-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47657 ) [8] => Array ( [pid] => 191263 [country_item] => pl [description] => [path] => 641/717/img_20161019_183121.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47668 ) [9] => Array ( [pid] => 191262 [country_item] => pl [description] => [path] => e8f/037/img_20161019_183052.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47667 ) [10] => Array ( [pid] => 191266 [country_item] => pl [description] => [path] => 9b0/576/img_20161019_183155.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47671 ) [11] => Array ( [pid] => 191265 [country_item] => pl [description] => [path] => fed/22c/img_20161019_183140.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47670 ) [12] => Array ( [pid] => 191268 [country_item] => pl [description] => [path] => 392/f57/img_20161019_183330.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47673 ) [13] => Array ( [pid] => 191267 [country_item] => pl [description] => [path] => 5f0/ed5/img_20161019_183234.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47672 ) [14] => Array ( [pid] => 191260 [country_item] => pl [description] => [path] => 000/00a/img_20161019_182919.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47665 ) [15] => Array ( [pid] => 191255 [country_item] => pl [description] => [path] => 251/e42/image002.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 758 [img_height] => 562 [itemserver_id] => 47660 ) [16] => Array ( [pid] => 191254 [country_item] => pl [description] => [path] => 928/543/image001.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 47659 ) ) ) ) ) )
Top Secret ciąży Redanowi

Dyskonty ciągną sprzedaż w górę, ale rozwijana we franczyzie część modowa grupy nie ma czym się poszczycić. Zarząd reaguje.
10 proc. – o tyle listopadowe obroty Grupy Redan okazały się lepsze od wyniku zanotowanego w tym miesiącu roku temu. Narastająco przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku obroty wyniosły łącznie 545 mln zł i były wyższe o 12 proc. w ujęciu rocznym. Biznes grupy Redan stoi na dwóch nogach. Jedna z nich to segment modowy, który tworzą marki Top Secret, Troll i Drywash (marki rozwijane w oparciu o franczyzę). Druga to segment dyskontowy, czyli sieć własna pod szyldem TXM. Problem w tym, że wzrost zasila tylko jeden z tych silników.
– Głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan była sieć dyskontowa TXM, która konsekwentnie utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i tym samym zwiększania powierzchni handlowej. Odwrotnie sytuacja wygląda w sieci modowej Top Secret, gdzie wielkość powierzchni handlowej w ujęciu rok do roku nieco spadła, co przełożyło się również na zmniejszenie przychodów. Bardzo dobrze w obu segmentach rozwija się dystrybucja w kanale e-commerce, gdzie notujemy solidne wzrost sprzedaży online – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.
Sieć dyskontowa TXM w listopadzie br. uzyskała 33 mln zł obrotów, czyli o 21 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od początku roku przychody poprawiły się o 20 proc. i wyniosły 329 mln zł. Na tle tych wyników osiągnięcia franczyzowej części modowej prezentują się blado. Jej sprzedaż sięgnęła 21 mln zł i była niższa o 5 proc. niż rok wcześniej. Wyniki za jedenaście miesięcy 2016 roku też nie napawają optymizmem – 216 mln zł przy spadku sprzedaży o 2 proc. (i takim samym spadku powierzchni sklepów Top Secret, Troll i Drywash od listopada 2015 roku).
Zarząd reaguje
W obliczu pogłębiających się różnic w tempie rozwoju obu części swojego biznesu zarząd postanowił działać. Postanowił wycofać akcje Redanu z giełdy, by docelowo wrócić na parkiet, ale już tylko z akcjami Textilmarket (dziś upływa termin zapisów na nową emisję dla inwestorów indywidualnych). Chodziło o to, by dać inwestorom możliwość zakupu akcji prężnego segmentu dyskontowego, który nie byłby obciążony gorszymi wynikami segmentu modowego. Radosław Wiśniewski, twórca i większościowy udziałowiec spółki, przyznaje jednak, że nie planuje wygaszenia segmentu modowego.
– Jest on na etapie osiągania rentowności, więc oddzielenie go od bardzo efektywnego wynikowo Textlimarketu było sugerowane przez wielu akcjonariuszy spółki. Być może do projektu wydzielenia z GK Redan dwóch niezależnych spółek wrócimy w przyszłości. Na tym etapie rozwoju publiczne notowanie części modowej nie jest na pewno optymalne – mówił Radosław Wiśniewski w wywiadzie dla miesięcznika „Własny Biznes Franchising”.
Niewykluczone, że w przyszłości również Textilmarket stanie się marką dostępną na licencji.
– Model franczyzowy jest od lat postawą działania segmentu modowego Grupy. W Polsce mamy blisko 200 monobrandowych sklepów franczyzowych. Dodatkowo formułę tę rozwijamy poza granicami kraju, gdzie marka Top Secret posiada ponad 40 partnerów franczyzowych. Z naszymi polskimi i zagranicznymi partnerami łączą nas sprawdzone, długoletnie relacje oparte na zaufaniu i nieustannym, wspólnym doskonaleniu procesów. Dla dynamicznego rozwoju sieci Textilmarket od kilku lat również poszukujemy parterów gotowych zaangażować się w naszą organizację nie jako pracownicy, ale przede wszystkim jako przedsiębiorcy. Mimo że w TXM nie ma klasycznego modelu franczyzy, to z 347 naszych sklepów w Polsce już 211 to sklepy agencyjne. W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych – tłumaczy Radosław Wiśniewski.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej