Quiosque kończy rok z przytupem
Odzieżowy franczyzodawca już może zaliczyć grudzień do udanych. Koncept powiększył się o cztery sklepy.
Grodzisk Mazowiecki, Ostrów Wielkopolski, Lębork i Tomaszów Lubelski – w tych miastach miały miejsce grudniowe otwarcia salonów polskiej marki Quiosque. Punkt w Grodzisku Mazowieckim ma powierzchnię 150 m2 i znajduje się w Galerii Grodova. W Ostrowie Wielkopolskim sklep otwarto w Galerii Ostrovia na powierzchni 93 m2. Tylko o 1 m2 więcej ma salon w Tomaszowie Lubelskim, który mieści się w Galerii Rynek. Sklep w Lęborku jest w tym gronie wyjątkiem – jako jedyny uruchomiony został przy ulicy handlowej. Wszystkie punkty należą natomiast do franczyzobiorców.
– Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię dynamicznego rozwoju sieci. W grudniu otworzymy łącznie pięć nowych salonów, z czego cztery będą należały do naszych partnerów – mówi Aleksandra Posiadła, menedżer ds. ekspansji Quiosque.
Obecnie sieć obejmuje 66 sklepów własnych, 67 franczyzowych i sześć outletów. Franczyzodawca ma podwójne powody do zadowolenia – notuje sporo otwarć, a jednocześnie niewiele punktów zamyka.
– Sklepy, które zamknęliśmy w mijającym roku, można policzyć na palcach jednej ręki. W niektórych przypadkach musieliśmy jednak podjąć taką decyzję. Wynika to z bardzo wyraźnej tendencji na rynku, którą obserwujemy już od dłuższego czasu: ulice tracą swoją handlową rolę na rzecz galerii. Chociaż zamknęliśmy jeden z naszych pierwszych salonów, który mieścił się w Łodzi przy ulicy Piotrkowskiej, to w tym samym mieście otworzyliśmy dwa inne sklepy w centrach handlowych. Podobnie było w przypadku sklepów w Bydgoszczy i Stalowej Woli, gdzie zlikwidowaliśmy sklepy uliczne i otworzyliśmy nowe salony w centrach handlowych – mówi Aleksandra Podsiadła.
Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque, należy dysponować lokalem powierzchni 100-130 m2, w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Koszt inwestycji, w zależności od stanu lokalu, sięga od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na jeden metr kwadratowy netto. Franczyzobiorca nie ponosi wydatków na zatowarowania, bo franczyza Quiosque działa w modelu depozytowym – towar pozostaje własnością dawcy licencji, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży.
– Szczegóły dotyczące oferty i zasad współpracy z naszymi partnerami omawiamy podczas indywidualnych rozmów. Każdy salon ma swoją specyfikę i różny potencjał. Ma na to wpływ wiele czynników, jednym z głównych jest lokalizacja. Zakładając jednak średni czas zwrotu zainwestowanej kwoty, możemy mówić o około dwóch latach. Zdarzają się jednak przypadki, że ten okres jest zdecydowanie krótszy, np. pół roku – mówi Aleksandra Podsiadła.
Oferta marki jest skierowana do kobiet powyżej trzydziestego roku życia, które cenią dobrą jakość materiałów oraz połączenie klasycznej elegancji z aktualnymi trendami.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


