Pijalnie czekolady we franczyzie

Wedel otworzył w tym roku pięć pijalni. Marka szuka franczyzobiorców przede wszystkim w dużych miastach i z grubym portfelem.
W porównaniu z poprzednim ten rok był dla Wedla o wiele lepszy, jeśli chodzi o rozbudowę sieci. O ile w 2015 otwarto tylko jedną pijalnię, to w 2016 roku otwarć było pięć: po jednym w Warszawie i Łodzi oraz trzy w Poznaniu. Wszystkie nowe lokale to punkty własne marki. Summa summarum w Polsce działają obecnie 24 pijalnie czekolady z logo Wedla, z czego dziewięć we franczyzie.
Pijalnie Czekolady Wedel to koncept dla dużych miast. Mniejsze miejscowości wchodzą w grę, o ile są atrakcyjnymi ośrodkami turystycznymi czy wypoczynkowymi.
– Franczyzobiorcy mile widziany to tacy, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu biznesu detalicznego lub gastronomicznego – mówi Daniel Kucharski, prezes zarządu Pijalni Czekolady Wedel. – Partnerzy franczyzowi związują się z nami na długie lata i potem otwierają kolejne lokale, dlatego najważniejsza jest pasja do biznesu, przywiązanie do marki, no i oczywiście odpowiednie zasoby finansowe.
Wysokość inwestycji zależy od konkretnego lokalu. Jeżeli był już wcześniej przystosowany do potrzeb gastronomii, ma klimatyzację i wentylację i właściwie wystarczy wstawić tylko urządzenia, meble, oświetlenie i elementy dekoracyjne, to zdaniem franczyzodawcy wystarczyć powinno 350-400 tys. zł.
– Bywają jednak lokale w kamienicach, nie przystosowane do prowadzenia działalności gastronomicznej. Wówczas koszty idą w górę nawet do 800 tys., a czasami wyżej – zastrzega Dariusz Kucharski.
Franczyzodawca może pomóc w znalezieniu lokalu i negocjacji warunków najmu. Optymalna powierzchnia, potrzebna na pijalnię, to około 100 m2. Opłata wstępna nie przekracza przeważnie 30 tys. zł. Opłata franczyzowa jest negocjowana indywidualnie i zależy od potencjału miejsca, kosztów prowadzenia działalności i innych czynników. Nie ma opłaty marketingowej.
– W Polsce nadal brakuje odpowiedniej liczby kawiarni, szczególnie takich, które stawiają na jakość produktu oraz na obsługę kelnerską gości – uważa Dariusz Kucharski. – A społeczeństwo jest coraz bogatsze i coraz więcej podróżuje po świecie, więc jest w stanie docenić i porównać jakość oferowanych produktów oraz serwisu. To bardzo pozytywny trend dla Pijalni Czekolady.
W nadchodzącym roku Wedel zamierza uruchomić przynajmniej cztery nowe lokale.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...