Esotiq idzie na wschód

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W trzecim kwartale 2016 roku na Ukrainie i Białorusi otwarto dziewięć salonów pod marką Femestage i osiem pod marką Esotiq. W sumie na Wschodzie działa 20 salonów grupy (po 10 Femestage i Esotiq). Sklepy otwierane są w galeriach handlowych w dużych miastach, m.in. we Lwowie, Odessie i Mińsku.
– Wszystkie salony na Wschodzie działają na zasadzie franczyzy, tak jak zapowiadaliśmy po publikacji wyników za I półrocze. Należności są dobrze zabezpieczone, wydatki inwestycyjne są po stronie franczyzobiorcy. Nasze marki są tam bardzo dobrze postrzegane. Daje nam to nawet możliwość sprzedaży części kolekcji z poprzednich sezonów – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Grupa Esotiq & Henderson na koniec trzeciego kwartału tego roku miała ponad 300 sklepów w czterech krajach (oprócz Polski i dwóch wschodnich sąsiadów jeszcze w Niemczech). Powierzchnia handlowa na koniec września była wyższa o jedną czwartą w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wzrost został wypracowany dzięki nowym salonom na Wschodzie oraz rozwojowi w kraju, głównie w formie franczyzy. Większa powierzchnia handlowa napędza przychody grupy. W pierwszych trzech kwartałach tego roku wzrosły one o 15,6 proc., do 101 mln zł.

Prezes grupy zapowiada, że wkrótce przyspieszy też ekspansja w Niemczech. W tym celu kwotą 1 mln euro dokapitalizowana została spółki zależna grupy – Esotiq Germany GmbH. Jej celem jest otwarcie od trzech do siedmiu nowych sklepów w 2017 roku (obecnie działają trzy punkty). W sumie grupa ma 306 salonów w Polsce i za granicą (w porównaniu z 258 przed rokiem). Bieliźniana sieć Esotiq w Polsce ma 263 sklepy (243 przed rokiem), a sieć Femestage w Polsce liczy 18 salonów (10 przed rokiem).

Sklepy Esotiq & Henderson powstają na powierzchni 50-70 m2. Wykończenie franczyzowego lokalu wiąże się z wydatkiem na poziomie 700-800 zł za metr kwadratowy . Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy. Lokale pod szyldem Femestage są większe – ich powierzchnia sięga 120-150 m2. Koszt inwestycji związany z aranżacją salonu to ok. 2,5 tys. zł/m2.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €