Kosmetyki szukają lokalizacji

Franczyzodawca Starej Mydlarni chce mocniej rozbudować sieć w zachodniej części Polski.
Stara Mydlarnia od kilkunastu lat tworzy kosmetyki do kąpieli, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz do aromaterapii. Od 2010 roku marka rozbudowuje sieć franczyzową. Obecnie obejmuje ona 26 sklepów na terenie całej Polski.
– W pierwszym kwartale tego roku planujemy otwarcie trzech kolejnych punktów. Pierwszy z nich rozpocznie działalność już w lutym – zapowiada Agnieszka Lisińska, odpowiedzialna za rozwój sieci Stara Mydlarnia. – Niestety, ograniczeniem w rozwoju naszej sieci jest brak ciekawych i perspektywicznych lokalizacji. Zależy nam głównie na otwieraniu nowych punktów w galeriach handlowych i centrach handlowych miast. Nasze sklepy świetnie wpisują się w charakter starego miasta, jednak obecnie życie handlowe często przeniosło się z takich miejsc do galerii handlowych i stąd, pomimo ogromnych walorów starówek, wielokrotnie decydujemy się na lokalizację w galerii lub przy głównych ulicach handlowych.
Stara Mydlarnia otwiera sklepy w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców lub w mniejszych, ale atrakcyjnych turystycznie. W tym roku marce najbardziej zależy na rozbudowie sieci w zachodniej części Polski, szczególnie we Wrocławiu, Szczecinie, a także na Śląsku. Na inwestycje w sklep potrzeba minimum 69 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty adaptacji lokalu.
– Wymagamy z naszej strony konkretnego koloru ścian, dostosowania podłogi oraz wykonania odpowiedniego oświetlenia – podkreśla Agnieszka Lisińska.
Optymalna powierzchnia dla lokalu to 35-40 m2, w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach dopuszczalna jest nieco mniejsza. Franczyzodawca zapewnia projekt lokalu wraz z pełną aranżacją ustawienia produktów na półkach, księgę standardów franczyzowych, bezpłatne szkolenie.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 2,5 tys. zł. Roczna opłata franczyzowa to 5 tys. zł (płatna jest w systemie kwartalnym). Szacowany przez franczyzodawce okres zwrotu z inwestycji wynosi 1-1,5 roku.
ZOBACZ W KATALOGU
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...