Od pizzy po zabawki

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Toy Planet liczy obecnie blisko 40 sklepów. Sieć nastawiała się na rozwój nie tylko w dużych, ale też w mniejszych miastach, gdzie nie było jeszcze konkurencji dużych graczy typu Smyk. Z kolei firma Wojtex to znany franczyzodawca z branży gastronomicznej i właściciel siedmiu konceptów franczyzowych z tego segmentu (Biesiadowo, Western Chicken, Western Tortilla, Rybkodajnia, Coffeeloffee, Mangatto, Crazy Piramid Pizza). Znakiem rozpoznawczym ich wszystkich są przede wszystkim niskie kwoty inwestycji – Wojtex stawia bowiem na tanie franczyzy.

Teraz Wojciech Goduński, właściciel Wojtexu, postanowił spróbować swoich sił w kolejnej branży.
– Przejęliśmy markę Toy Planet oraz sieć funkcjonujących pod tym szyldem sklepów, wraz z obowiązującymi umowami franczyzowymi – poinformował nas Wojciech Goduński. – Zamierzamy ją rozbudować, już w lutym odbędzie się otwarcie kolejnego sklepu we franczyzie.
W ciągu najbliższych miesięcy Wojtex planuje – wzorem swoich pozostałych franczyz – zmodernizować nieco system franczyzowy Toy Planet. Jak zapowiada Wojciech Goduński, obniżeniu ulegną koszty wejścia w ten biznes (obecnie inwestycja w sklep z zabawkami to wydatek minimum 150 tys. zł, licencja kosztuje 15 tys. zł). Wojtex zamierza też stworzyć własną hurtownię zabawek, co ma pozwolić na obniżenie kosztów zaopatrzenia dla franczyzobiorców. W planach jest także uruchomienie sklepu internetowego.

Czemu dotychczasowy właściciel zdecydował się sprzedać markę Toy Planet?
– Jesteśmy firmą rodzinną i nie mamy odpowiednich możliwości przyspieszenia rozwoju sieci – wyjaśnia Robert Momocki, dotychczasowy właściciel marki Toy Planet. – A do zagospodarowania jest naprawdę spora nisza, czyli rynki w mniejszych miastach. Tu potrzebny jest solidny inwestor, z kapitałem i potencjałem. Rozmawialiśmy z kilkoma firmami, ale ofertę Wojtexu uznaliśmy za najlepszą.

To nie pierwsza pozagastronomiczna inwestycja Wojtexu. Firma jest też producentem zippedów, czyli suwaków, które zamieniają buty sznurowane w zasuwane.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €