Zamiast etatu, własny salon urody
Lubiłam swoją pracę, ale i tak dopadło mnie wypalenie zawodowe. Rzuciłam etat i otworzyłam własny salon urody – mówi Karina Steur-Jabłukiewicz, franczyzobiorczyni Yasumi.
Karina Steuer-Jabłukiewicz z wykształcenia jest pielęgniarką. Przez wiele lat pracowała też jako pracownik socjalny w ośrodku pomocy. Lubiła pomagać innym, ale po latach pracy na etacie, powiedziała „dość”. – Pragnienie zmiany było tak silne, że postanowiłam iść za ciosem. Mąż, który od wielu lat korzysta z dobrodziejstw franczyzy, podsunął mi magazyn „Własny Biznes FRANCHISING”. Przeczytałam w nim informację o możliwości współpracy z marką Yasumi – wspomina Karina Steuer-Jabłukiewicz. Skontaktowała się więc z Arturem Kołeckim, odpowiedzialnym za rozwój sieci franczyzowej w Yasumi. – Utwierdził mnie w przekonaniu, że branża beauty oraz usługi w zakresie kosmetyki i wellness to strzał w dziesiątkę. Rosnąca presja, by wyglądać młodo i zdrowo, chęć korzystania z relaksujących masaży, większa świadomość konsumentów odnośnie wachlarza usług kosmetologicznych sprawiły, że zdecydowałam się zainwestować w Instytut Zdrowia i Urody Yasumi – dodaje. Wybrała biznes w oparciu o franczyzę, bo jak podkreśla, sprawdzone „know how”, wieloletnie doświadczenie, wysoka rozpoznawalność marki, pomoc w rekrutacji pracowników, doborze obiektu i sprzętu miało dla niej dużą wartość. Szczególnie że nie była związana z branżą beauty, więc samodzielne otwarcie salonu kosmetycznego byłoby dla niej bardzo trudne.
Zanim Karina Steuer-Jabłukiewicz zdecydowała się na inwestycję w Instytut Zdrowia i Urody Yasumi, odwiedziła niemal wszystkie salony kosmetyczne na Śląsku. Zauważyła, że brakuje takich o wysokim standardzie obsługi. Wówczas ostatnie wątpliwości zostały rozwiane. Rozpoczęła więc gorączkowe poszukiwania lokalu.
– Wiedziałam, że pierwsze wrażenie gra dużą rolę, a zabiegi kosmetyczne, w tym przede wszystkim wellness, muszą być wykonywane w pomieszczeniach komfortowych i luksusowych. Chciałam oferować usługi na najwyższym poziomie. Inwestując w markowy sprzęt i wysokiej jakości kosmetyki, nie widziałam możliwości, by wykonywać zabiegi w obskurnych wnętrzach. Chciałam, żeby w instytucie była duża recepcja, duży parking przed wejściem. Niestety, w Rybniku ani w okolicach takiego lokalu nie było. Zdecydowałam w takim razie, że go zbuduję… – stwierdza Karina Steuer-Jabłukiewicz. – Najpierw wraz z mężem szukaliśmy działki pod tę inwestycję. Udało nam się nabyć grunt tuż przy głównej drodze krajowej, która przebiega przez Rybnik. Codziennie przejeżdżają nią tysiące osób – dodaje.
Gdy Karina Steuer-Jabłukiewicz kupiła działkę budowlaną, architekci rozpoczęli projektowanie idealnego budynku pod instytut. Zgodnie z sugestią właścicielki, miał zawierać dużą recepcję i siedem gabinetów. Przed budynkiem zaplanowano dwa parkingi, drugi bardziej ustronny, dla klientek, które cenią sobie dyskrecję. Budowa pełną parą ruszyła we wrześniu 2015 roku. Niespełna rok później, w lipcu 2016 roku, pierwsze klientki mogły już skorzystać z usług instytutu Yasumi w Rybniku.
– Sporym wyzwaniem okazała się również rekrutacja pracowników. Jednak dzięki pomocy ze strony franczyzodawcy udało się zbudować silny zespół, gotowy do pracy i – co dla mnie bardzo ważne – zainteresowany ciągłym rozwojem i doskonaleniem swoich umiejętności. Dzięki programowi szkoleń w ramach umowy franczyzowej mój personel usystematyzował wiedzę na temat zabiegów, kosmetyków, urządzeń oraz zaleceń względem pielęgnacji domowej. Staram się motywować je do pracy. Wiem, że jestem szefową wymagającą, ale wynika to z mojego głębokiego przekonania, że dobrze obsłużony klient jest najlepszą formą reklamy – mówi Karina Steuer-Jabłukiewicz.
Franczyzobiorczyni w swoim instytucie zdrowia i urody spędza niemal cały dzień. – Najczęściej pomagam w recepcji, dzięki temu mam ciągły kontakt z klientkami. Wiem, czy wychodzą zadowolone z usługi. Planuję też przeszkolić się z obsługi lasera frakcyjnego, mam wykształcenie medyczne, więc mogłabym wykonywać niektóre zabiegi. Wówczas będę mogła zastąpić którąś z pracownic, jeśli np. się rozchoruje lub będzie na urlopie – stwierdza Karina Steuer-Jabłukiewicz.
Kim są klienci, którzy przychodzą na zabiegi do Instytutu Zdrowia i Urody Yasumi w Rybniku? – Są to zarówno ludzie bardzo zamożni, jak i ci z mniej zasobnym portfelem. Podkreślają, że ceny usługi w innych salonach kosmetycznych są porównywalne do naszych. Wolą więc zapłacić ciut więcej, ale być obsłużeni na najwyższym poziomie – stwierdza Karina Steuer-Jabłukiewicz. – Na rynku funkcjonujemy niespełna rok. Mamy już grono stałych klientów. Ich pozytywne opinie na temat usług, atmosfery, wystroju i naszej dbałości o każdy szczegół są dla mnie bardzo motywujące, wierzę, że może być tylko lepiej. Kupno działki, budowa instytutu i jego wyposażenie pochłonęło ogromne pieniądze. Zwrot z inwestycji zajmie ponad 10 lat. Ale w tej chwili ma to drugorzędne znaczenie. Obecnie przede wszystkim skupiam się na budowaniu silnego zespołu, tworzeniu grupy zadowolonych klientów, kreowaniu swojego wymarzonego biznesu. Pieniądze przyjdą z czasem i wraz z wiernymi klientami – dodaje.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


