Franczyza z Rygi

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Poszukiwacze pomysłów na biznes we franczyzie zyskali nowe źródło inspiracji. Właśnie ruszył portal FranchiseINFO.lv, poświęcony licencyjnym konceptom z Łotwy. Liczący niecałe 2 mln mieszkańców bałtycki kraj nie jest może dużym rynkiem, ale może pochwalić się kilkoma sprawdzonymi markami. Być może niektóre z nich niedługo zobaczymy również u nas?
– Rynek franczyzy na Łotwie rozwija się szybko. Każdego roku pojawiają się na nim nowe marki. Silną reprezentację mają tu największe globalne franczyzy, takie jak McDonald’s, KFC, Subway, Hilton, Radisson czy grupa Accor. Również wiele łotewskich marek prowadzi ekspansję za granicą – mówi Juris Roganovs, założyciel portalu FranchiseINFO.lv.

Największy sukces spośród łotewskich sieci franczyzowych odniosła marka Stenders. Koncept sklepów kosmetycznych inspirowanych północną naturą powstał w 2001 roku w Rydze. Dziś liczy ok. 250 sklepów w Europie i Azji. Jest obecny również w Polsce, gdzie ma sześć sklepów zlokalizowanych w Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Krakowie. Inwestycja w placówkę tej sieci wiąże się z wydatkiem ok. 70 tys. euro, choć oczywiście kwota waha się w zależności od rynku i regionu.

Inny popularny na Łotwie koncept franczyzowy, Narvesen, dziś zarządzany jest przez norweską spółkę Reitan Convenience, ale powstał w 1997 roku w Rydze. Pod tym szyldem działa na Łotwie 248 małych sklepów i kiosków z przekąskami, kawą, fastfoodem, napojami i prasą. Sieć opiera się na modelu depozytowym – franczyzobiorcy ponoszą tylko koszty związane ze szkoleniem (ok. 2 tys. euro), natomiast nie są obciążeni inwestycją w towar, który pozostaje własnością franczyzodawcy.

O tych i wielu innych franczyzach więcej przeczytać można na portal FranchiseINFO.lv. Jego wydawcą jest spółka Francity, wchodząca w skład grupy PROFIT system. Na jej czele stoi Juris Roganovs, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w pracy w sieciach franczyzowych oraz doradztwie franczyzowym. Oczywiście czytanie po łotewsku jest trudnym zadaniem, łotewskie franczyzy planujące rozwój w Polsce będą prezentowane po polsku na Franchising.pl.

PROFIT system działa obecnie w większości krajów Europy Środkowej i Wschodniej: Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Ukrainie i Rosji. Wszędzie prowadzony jest portal franczyzowy, a w Polsce i Czechach wydawane jest również czasopismo o franczyzie i własnym biznesie. Dzięki naszym mediom polskie firmy pozyskują franczyzobiorców w Europie Środkowej i Wschodniej, jak i również polscy przedsiębiorcy inwestują w założenie bizesów na licencji wymyślonych poza granicami kraju.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €