Pot i zysk

Aktywny tryb życia zdobywa coraz więcej zwolenników. Ale nadal brakuje klubów fitness z ofertą skierowaną do pewnych grup osób. Franczyzodawca Mrs. Sporty zauważył tę niszę.
W Polsce działa 2,5 tys. klubów fitness, w których siódme poty wylewa 2,7 mln członków. W ubiegłym roku tego typu placówki zarobiły łącznie 3,6 mld zł, głównie z tytułu składek członkowskich. Ich wysokość wynosi najczęściej 120 zł – wynika z drugiej edycji raportu „The European Health & Fitness Market” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte z organizacją EuropeActive.
Potencjał wzrostu polskiego rynku fitness jest spory, świadczą o tym nastroje samych właścicieli działających w Polsce klubów. Według jednej trzeciej z nich przychody z prowadzonej działalności wzrosną w tym roku powyżej 7,5 proc. Z kolei blisko połowa respondentów spodziewa się, że wzrost ten wyniesie pomiędzy 2,5 a 7,5 proc.
– Branża fitness przeżywa w Polsce największy boom w historii. Coraz więcej zagranicznych sieci interesuje się naszym rynkiem, ponieważ jest on łakomym kąskiem i ma duży potencjał. Nadal brakuje w naszym kraju spersonalizowanych ofert sportowych pod konkretne grupy konsumenckie. Dlatego wiemy, że nasza oferta skierowana tylko do kobiet jest właściwym wyborem i na pewno przez kolejne lata będziemy rozwijać produkt właśnie dla tej grupy – mówi Marta Kozierska-Anders, dyrektor generalny Mrs. Sporty.
Koncepcja treningowa Mrs. Sporty została stworzona we współpracy ze Stefanie Graf i Instytutem Profilaktyki i Rehabilitacji w Kolonii. Lokal, w którym będzie działał klub Mrs. Sporty, musi znajdować się na parterze i mieć 100-130 m2 powierzchni. Całość inwestycji to ok. 220 tys. zł, wystarczy jednak gdy franczyzobiorca będzie dysponował 140 tys. zł, bo niezbędny sprzęt może wziąć w leasing. Opłata bieżąca to 8 proc. od obrotu netto, w której zawarty jest już fundusz marketingowy.
– Odkąd pamiętam, chciałem otworzyć klub sportowy. Zastanawiałem się tylko jaki. Zanim podjąłem ostateczną decyzję, przez trzy dni stałem na ulicy u siebie w Zabrzu i rozmawiałem z paniami, co sądzą o zdrowiu i o tym, by otworzyć klub sportowy – wspomina Dariusz Dobrucki, franczyzobiorca Mrs. Sporty.
Z przeprowadzonych na ulicy rozmów wynikało, że panie chcą uprawiać sport, ale często wstydzą się pójść do klubu fitness. Nie ciągnie ich ani na siłownię, ani na aqua-fitness, ani na zumbę. Chętnie za to skorzystałyby z usługi przygotowanej dla kobiet w ich grupie wiekowej, bez lansu i stresów, za to w dobrej atmosferze i pod stałą opieką trenerów.
– Decyzja zapadła: tak, otwieram klub sportowy dla kobiet 35+, 40+, 45+. Zacząłem szukać rozwiązania. Trafiłem na artykuł o Mrs. Sporty i uznałem, że to idealne rozwiązanie dla mnie: silna rozpoznawalna marka w Europie, skuteczny 30-minutowy trening obwodowy, w ramach którego wykonywane są wysoce efektywne ćwiczenia wytrzymałościowe, siłowe i aerobowe. Do tego specjalny program odżywiania – mówi Dobrucki.
Na całym świecie pod logo Mrs. Sporty działa ponad 600 klubów fitness dla kobiet. W Polsce firma ma 30 placówek. Marka należy do Polskiej Organizacji Franczyzodawców, skupiającej wiarygodnych dawców licencji.
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...