Franczyzodawca dobrze znany

Elżbieta Twardowska prowadzi cztery stoiska Golden Rose. Zanim zdecydowała się na franczyzę, przez kilka lat współpracowała zawodowo ze swoim przyszłym licencjodawcą.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Zarówno branżę kosmetyczną, jak i markę Golden Rose Elżbieta Twardowska zna bardzo dobrze, i to od dawna.
– Od wielu lat zajmuję się hurtową dystrybucją kosmetyków. Właśnie od tego, ponad 12 lat temu, zaczęła się moja współpraca z Golden Rose – opowiada nasza rozmówczyni.
Początkowo, jako hurtownik, tylko dystrybuowała kosmetyki tej marki. Ale gdy Golden Rose uruchomił system franczyzowy pomyślała, że warto spróbować. Pierwsze stoisko otworzyła w Rzeszowie w 2013 roku.
– Wiedziałam, że firma jest wiarygodnym partnerem, bo nasza dotychczasowa współpraca układała się bardzo dobrze – podkreśla.
W 2014 roku uruchomiła kolejne stoisko, w Przemyślu, pół roku później trzecie – znów w Rzeszowie, a w 2015 roku następne w Dębicy.
Kosmetyki z wyspy
Sieć Golden Rose liczy 80 placówek. W ubiegłym roku otwarto 10 stoisk, w tym siedem franczyzowych.
– Mamy stoiska w każdym województwie. W niektórych miastach nawet więcej niż jedno – mówi Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej Golden Rose. – Kolejne stoiska otwierają nowi partnerzy, ale warto podkreślić, że mamy też multifranczyzobiorców, którzy prowadzą po kilka punktów.
Franczyzodawca koncentruje się na otwieraniu wysp w galeriach handlowych. Koszt inwestycji to nieco ponad 50 tys. zł – w tej kwocie zawiera się opłata wstępna (20 tys. zł), koszt zatowarowania (27 tys. zł) oraz zakup sprzętu (ok. 5 tys. zł). Samą wyspę handlową Golden Rose wypożycza franczyzobiorcom nieodpłatnie. Powierzchnia stoisk nie przekracza wielkości 3 na 2,4 m. Wszystkie mają jednakową wizualizację. Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych ani marketingowych. Towar dostarczany jest z magazynu głównej siedziby firmy.
– Idealny franczyzobiorca Golden Rose to taki, który od samego początku ma pomysł na swoje stoisko. Najlepiej, jeżeli odbył już wstępne rozmowy z wybraną przez siebie galerią, to w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza dalsze działania prowadzące do nawiązania współpracy – dodaje Agnieszka Sęczkowska.
Pomysł na biznes
Elżbieta Twardowska pomysł na prowadzenie swoich stoisk ma na pewno.
– Oczywiście mamy wsparcie w postaci promocji prowadzonej przez centralę firmy. Ale sami też przygotowujemy wiele akcji, mających na celu wsparcie sprzedaży: wizaże, malowanie paznokci, promocje, konkursy w mediach, włączamy się eventy organizowane przez galerie – opowiada. – Trzeba także pilnować dobrego zatowarowania stoisk, sprowadzać nowości. Inaczej nie da się prowadzić biznesu. A musimy pamiętać, że czynsze w galeriach handlowych są wysokie, więc trzeba się starać, by zapracować na nie i na swój zysk. Jeśli ktoś myśli, że wystarczy otworzyć punkt, a wszystko dalej samo będzie się kręcić, to jest na najlepszej drodze do porażki.
Franczyzobiorczyni nie wyklucza, że zdecyduje się na kolejne otwarcia.
– Warunkiem jest znalezienie atrakcyjnych lokalizacji, które jednocześnie nie będą się kłócić z moją działalnością hurtową – podkreśla Elżbieta Twardowska.
Według ekspertów wartość polskiego rynku kosmetycznego systematycznie rośnie. Ostatnio szacowano ją na ok. 22 mld zł.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...