Biznes złapał gumę
Kolejnemu graczowi nie udało się utrzymać własnej sieci szybkich auto serwisów. Teraz zostanie ona sprzedana.
Serwisy Feu Vert w Polsce zmienią właściciela. 100 proc. akcji polskiego oddziału ma przejąć spółka Norauto Polska. Jeśli na transakcję zgodę wyrazi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nowy właściciel przejmie kontrolę nad swoim nabytkiem jeszcze w marcu 2017 roku.
Decyzja o sprzedaży Feu Vert oznacza, że francuska grupa stała się kolejnym branżowym graczem, któremu na polskim rynku nie udało się utrzymać własnej sieci szybkich auto serwisów. Jedną z pierwszych marek, która rzuciła rynkowi wyzwanie, był Carman. Należąca do funduszu Innova Capital sieć w szczytowym momencie, w 2004 roku, liczyła 41 serwisów. Właściciele jednak przeinwestowali, a biznes zbankrutował. Carman poniósł ogromne koszty inwestycji we własne punkty obsługi. Budował za pożyczone, a do tego bardzo dużo wydawał na dzierżawę gruntów.
Warsztaty działające pod szyldem Carmana przejął Shell AutoServ.
– Inwestował, rozbudowywał sieć, ale nigdy nie udało mu się osiągnąć rentowności. Potem w 2008 roku Shell AutoServ został kupiony przez Feu Vert, który teraz wycofuje się z rynku – przypomina Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system. – W przeciwieństwie do nich dobrze funkcjonują franczyzowe sieci Premio i Euromaster. Bo prywatne warsztaty zrzeszone w nich są dużo bardziej elastyczne i lepiej sobie radzą na rynku, niż sieci warsztatów własnych.
Norauto, pod którego szyldem działa 19 sklepów i serwisów motoryzacyjnych, liczy, że dzięki zakupowi dwukrotnie powiększy swoją aktualną sieć sprzedaży i stanie się tym samym jednym z liderów polskiego rynku.
– Pragniemy zapewnić, że wspólnie z dyrekcją Feu Vert Polska i Feu Vert Car Service Polska będziemy wspierać cały proces tej zmiany tak, aby przeprowadzić ją sprawnie i zapewnić kontynuację świadczenia usług naszym klientom – napisała spółka w oświadczeniu.
Podobnie jak Feu Vert, a wcześniej Carman czy Shell AutoServ, Norauto w Polsce nie udziela licencji franczyzowej na swój biznes.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


