Paznokcie w natarciu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Należąca do spółki Cosmo Group marka NeoNail istnieje na rynku już od ponad 10 lat. Specjalizuje się w lakierach i produktach do stylizacji paznokci oraz artykułach do stylizacji rzęs – skierowanych zarówno do profesjonalistów, jak i do klientek indywidualnych. Dlatego oprócz sprzedaży hurtowej rozbudowuje też sieć punktów detalicznych pod swoim logo. W tej chwili liczy ona już prawie 40 jednostek własnych oraz 14 franczyzowych.
Zainteresowanie naszym konceptem jest bardzo duże. W styczniu prowadziłem rozmowy z 60 potencjalnymi franczyzobiorcami – mówi Andrzej Lorek, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej NeoNail. – W tej chwili w trakcie realizacji jest sześć umów, wkrótce nastąpią otwarcia.

Do tej pory marka skupiała się na otwieraniu wysp handlowych w galeriach. Franczyzobiorcy mogą wybierać z dwóch modeli stoisk: classic oraz exclusive. Ten pierwszy, który jest bardziej popularny, kosztuje ok. 17,5 tys, zł netto. Do tego należy doliczyć koszt zatowarowania, czyli 10-12 tys. zł oraz zakup kasy fiskalnej. Według franczyzodawcy koszty inwestycyjne powinny się zamknąć w kwocie 30 tys. zł netto. Wersja exclusive jest nieco droższa – stoisko jest większe, ma więcej witryn, oświetlenia. Tutaj łączny koszt inwestycji to ok. 55 tys. zł netto.
Nasi franczyzobiorcy mogą też oprócz sprzedaży produktów oferować dodatkowo usługi stylizacji paznokci – dodaje Andrzej Lorek. – Wtedy należy doliczyć wydatki na konieczny do tego sprzęt i meble.
Niedługo NeoNail otworzy pierwsze trzy sklepy stacjonarne – wszystkie we franczyzie. Będą się mieścić poza galeriami handlowymi, w centrach miast i wszystkie będą oferować usługi stylizacji.
Na razie trudno nam podać szacunkowe koszty inwestycji w przypadku sklepów. Wszystko zależy od ich powierzchni, wielkości zatowarowania – mówi Andrzej Lorek. – Po tych pierwszych otwarciach na pewno będzie już można podać średnie wydatki.
Franczyzodawca dostarcza franczyzobiorcy listę firm stolarskich, które mogą wykonać stoisko. W przypadku sklepów zapewnia ich projekt aranżacyjny. Organizuje szkolenia dla biorcy i jego pracowników, m.in. produktowe, sprzedażowe, ale też ze stylizacji paznokci, jeśli franczyzobiorca jest tym zainteresowany. Marketing marki prowadzony jest centralnie. Na starcie franczyzobiorca otrzymuje pakiet marketingowy, a w nim m.in. ulotki reklamowe, katalogi.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych. Franczyzobiorca jest zobowiązany do zaopatrywania się w towar u licencjodawcy.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €