Czas na lokalne rynki
Potencjał do robienia biznesu w naszej branży jest w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców – mówi Rafał Kurasiak, szef działu ekspansji marki DDD Dobre Dla Domu.
Czy w branży wyposażenia wnętrz warto interesować się małymi rynkami?
Zdecydowanie tak, bo rynek się zmienia. Dzisiaj coraz więcej ludzi, bez względu na wielkość miasta, zwraca uwagę na to, jak mieszka i chce mieszkać ładnie, nowocześnie i modnie. Nie widzę powodu, żeby nie odpowiedzieć na tę potrzebę. Poza tym coraz więcej zapytań o współpracę spływa do nas właśnie z mniejszych miejscowości.
Czy wolumen generowany w małym miasteczku pozwoli przetrwać biznesowi?
Wszystko zależy od tego, o jakim rynku mówimy. Zakładamy, że potencjał do robienia biznesu w naszej branży jest w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Zwykle wokół takiego miasteczka znajduje się kilka lub kilkanaście miejscowości, dla których nasz sklep będzie najbliższym w okolicy. Taki rynek zawsze będzie za mały dla największych graczy, a nasz partner może wypracować sobie na nim dobrą pozycję. Warunkiem jest właściwe zagospodarowanie tej przestrzeni – zaoferowanie właściwego produktu – w czym pomagamy – i usługi na odpowiednim poziomie. Dla lokalnego przedsiębiorcy będzie to tym łatwiejsze, że zna lokalny rynek, a klienci znają jego. Jeśli więc pozytywnie zapisze się w pamięci klientów, to na długo w niej pozostanie.
A czy format sklepu DDD Dobre Dla Domu pasuje do lokalnych rynków?
Nasz format dostosowujemy do potrzeb konkretnego rynku – zmniejszamy wymaganą powierzchnię oraz uszczuplamy ekspozycję i stany magazynowe. Dzięki tym zabiegom obniżamy kwotę inwestycji franczyzobiorcy oraz redukujemy część kosztów stałych. Sprawdziliśmy ten model w praktyce, bowiem mamy już kilka sklepów w małych miastach i znakomicie sobie radzą.
Rozmawiał Łukasz Michalak
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej