Colmar idzie po swoje

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Włoska Monza fanom sportu kojarzy się z głównie z torem wyścigowym, na którym odbywają się zawody Mistrzostw Świata Fomuły 1. Nieco inne skojarzenia mogą mieć miłośnicy włoskiej mody i narciarstwa. W 1923 roku w położonej 12 km na północ od Mediolanu miejscowości powstała rodzinna firma Manifattura Mario Colombo & C, początkowo zajmująca się produkcją wyrobów z filcu. Wkrótce właściciele zdecydowali się zmienić asortyment na odzież roboczą, a gdy zdali sobie sprawę, że w ich rodzinnych okolicach kwitnie popyt na stroje narciarskie, ponownie zmienili profil biznesu. Odmienione przedsiębiorstwo z nową nazwą Colmar (skrót od nazwiska i imienia właściciela) szybko zdobyło sobie uznanie wśród przybywających w Alpy amatorów białego szaleństwa. Na przestrzeni dekad profil marki ulegał zmianom. Dziś oprócz klasycznych sportowych linii, marka oferuje również kolekcje odzieży wierzchniej oraz akcesoriów tworzących kompletny „total look”, wpisujący się w tkankę miejską.

Dystrybucja odzieży Colmar opiera się na głównie na sklepach multibrandowych, z których producent czerpie 95 proc. przychodów. Salony monobrandowe firma zaczęła otwierać dopiero niedawno, w 2009 roku. Obecnie jest ich dziewięć, z czego sześć działa we Włoszech (sklepy własne), a trzy we Francji (franczyzowe). Teraz mają powstawać również w Polsce. Poszukiwaniem przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki Colmar zajmuje się agencja sprzedażowa WAWFashion. Firma wspiera dystrybucję polskich i zagranicznych marek modowych z segmentu premium. Od dwóch lat pośredniczy w sprzedaży produktów Colmar do polskich sklepów multibrandowych.
– Franczyzobiorcą Colmar może zostać zarówno przedsiębiorca ze znajomością rynku odzieżowego, jak i ktoś bez doświadczenia w branży. Każdemu partnerowi zapewniamy szerokie wsparcie i jesteśmy w stanie pomóc zarówno na początku, jak i w trakcie działalności – mówi Magdalena Szaniawska, dyrektor generalny WAWFashion.

Wsparcie to obejmuje przygotowanie biznesplanu, w tym wyliczenie progu rentowności oraz założeń miesięcznej sprzedaży przy uwzględnieniu specyfiki wybranej lokalizacji. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc przy projektowaniu wnętrza sklepu, a także przy szkoleniu personelu z zakresu sprzedaży i visual merchandisingu. Franczyzodawca ponosi również połowę kosztów umeblowania lokalu.

Pozostałe wydatki inwestycyjne pozostają po stronie biorcy licencji. Dotyczy to również kosztów zakupu towaru i pozyskania gwarancji bankowej zabezpieczającej płatności. Franczyzodawca nie pobiera natomiast opłat licencyjnych.
– Wszystkie działają na tych samych zasadach i według jednego schematu, jednak każdą umowę dopasowujemy indywidualnie do franczyzobiorcy w zależności od lokalizacji i zakresu kolekcji, które będzie chciał sprzedawać w swoim sklepie. Dlatego ostateczna kwota inwestycji ustalana jest oddzielnie dla każdego punktu – mówi Magdalena Szaniawska.

Franczyzobiorca Colmar powinien dysponować lokalem o powierzchni od 60 do 150 m2, najlepiej w dużych miastach bądź prestiżowych górskich kurortach wczasowych.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €