Emperia przestrzeliła z prognozami

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Kapitałowa Emperia zapowiada rozwój swojej flagowej sieci supermarketów. W 2017 roku ma przybyć łącznie 90 Stokrotek. Najwięcej, bo 40 sklepów, przybędzie w formacie market, dedykowanym powierzchniom poniżej 400 m2. Powstanie też 15 klasycznych Stokrotek. Kolejne 35 uruchomią franczyzobiorcy.
– Na 2016 rok zaplanowaliśmy otwarcie 50 sklepów franczyzowych, ale udało się uruchomić tylko pięc. Na realizacji planu zaważyła niepewność związana z rządowymi planami wprowadzenia podatku handlowego. W takich warunkach wielu potencjalnych franczyzobiorców zrezygnowało z otwarć – tłumaczy Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Jak przyznaje, jako franczyzodawca nie chce iść na ilość, lecz na jakość i otwierać sklepy tylko tam, gdzie rzeczywiście można się spodziewać, że lokalizacja i lokalny rynek dają szanse na osiągnięcie satysfakcjonujących przychodów. Mowa o obrocie rzędu 600-700 tys. zł.
– W 2017 roku chcemy uruchomić 35 sklepów we franczyzie. Obniżyliśmy prognozy, bo mamy świadomość naszych wymagań wobec franczyzobiorców. Chcemy, by klient wchodzący do Stokrotki nie mógł rozróżnić, czy jest w sklepie należącym do nas czy do franczyzobiorcy. To oznacza, że wszystkie standardy są takie same dla sklepów własnych i franczyzowych. Nie każdy przedsiębiorca potrafi dostosować się do takich rygorów – mówi Dariusz Kalinowski.

Obecnie w sieci Stokrotka działają łącznie 372 punkty. W najbliższych miesiącach franczyzodawca chce skupić się na rozwoju oferty produktów świeżych – ich dostępność w sklepach ma być wyższa. Niebawem zapadną również ostateczne decyzje dotyczące budowy nowego centrum dystrybucyjnego. Operator Stokrotki pracuje też nad projektem, który pozwoli ograniczyć straty towarowe w sklepach. Ale rynek ze szczególnym niepokojem wyczekuje powstania pierwszych sklepów w formacie convenience, których otwarcie Emperia zapowiadała już kilka miesięcy temu.
– Dwa pierwsze lokale niebawem otworzą swoje drzwi dla klientów. Na tę chwilę nie zdradzamy jeszcze szczegółów na temat ich lokalizacji – zapowiada Dariusz Kalinowski.

W 2016 roku detaliczny biznes Emperii przyniósł przychody w wysokości 2,4 mld zł (o 18,2 proc. więcej niż w 2015), które pozwoliły uzyskać 52,1 mln zł czystego zysku (wobec 52,6 mln zł rok wcześniej). Zdecydowaną większość obrotu wypracowują sklepy należące do franczyzodawcy. Sklepy franczyzowe, stanowiące 12 proc. liczebności sieci, odpowiadają za niecałe 3 proc. przychodów.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €