Nadciąga sezon na lody

Ci, którzy chcą w tym roku zarobić na sprzedaży lodów, nie powinni zwlekać z podpisaniem umowy franczyzowej. Franczyzodawca Lodów Przygoda & Lavazza przygotował dla nich kilka możliwości współpracy.
Ubiegły rok marka Lody Przygoda & Lavazza zamknęła liczbą 70 jednostek w całej Polsce. Teraz franczyzodawca podpisuje już umowy z nowymi franczyzobiorcami, na nadchodzący sezon.
– Podpisaliśmy już 15 nowych umów, a ciągle zgłaszają się kolejni chętni – mówi Łukasz Przygoda, właściciel konceptu Lody Przygoda & Lavazza. – To najwyższy czas na podjęcie decyzji o wejściu w lodowy biznes. Należy pamiętać, że potrzeba około miesiąca na otwarcie punktu. Wprawdzie przyczepy mamy gotowe, ale trzeba zostawić sobie bezpieczny zapas czasu na znalezienie dobrej lokalizacji, załatwienie formalności z Sanepidem, przewiezienie i montaż przyczepy. Sezon zaczyna się zwykle w długi majowy weekend, ale jeśli pogoda jest sprzyjająca, to czasami może to być już połowa kwietnia.
Lody Przygoda & Lavazza oferują franczyzobiorcom pięć rodzajów przyczep. Ich ceny mieszczą się w widełkach od 58 do 97 tys. zł. Koszt zależy od wyposażenia przyczepy. Można zdecydować się na maszynę do lodów włoskich albo do świderków, albo na obydwie naraz. W każdej przyczepie jest ekspres do kawy i gofrownica, ale można też wybrać opcję dodatkowo z granitorem.
– Franczyzobiorca może sam zaproponować lokalizację dla przyczepy, ale może też skorzystać z naszych propozycji. Mamy podpisane umowy o współpracy z sieciami handlowymi i dzięki temu możemy ustawiać nasze przyczepy obok galerii handlowych w całej Polsce – dodaje Łukasz Przygoda.
Nie ma opłaty wstępnej, w pierwszym roku współpracy nie ma też miesięcznych opłat franczyzowych. Dopiero od drugiego roku, przez czas trwania sezonu (pięć miesięcy) franczyzodawca pobiera 500 zł miesięcznie. Do wydatków należy doliczyć też czynsz za dzierżawę powierzchni pod przyczepę – w przypadku lokalizacji proponowanych przez licencjodawcę to od 1,5 do 2,5 tys. zł.
Oprócz przyczep, marka proponuje też franczyzobiorcom otwarcie stacjonarnej kawiarenki.
– My bierzemy na siebie jej całkowite przygotowanie i wyposażenie, oddajemy biorcy lokal gotowy do pracy – zapewnia Łukasz Przygoda.
Koszt otwarcia i wyposażenia lokalu wielkości do 40 m2 to 58 tys. zł. W założeniu kawiarenka powinna funkcjonować przez cały rok. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300 zł.
– W biznesie lodowym robi się coraz ciaśniej, ale nadal przynosi on dobre zyski – twierdzi właściciel Lodów Przygoda & Lavazza. – W dobrych lokalizacjach inwestycja w przyczepę zwraca się nawet w dwa miesiąca, choć bezpieczniej jest przyjąć, że potrwa to jeden sezon.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej