Jogurtowy interes

Czy na mrożonych jogurtach można zarobić? Franczyzodawca Jogurterii przekonuje, że tak.
Jogurteria to koncept, który na rynku jest od 2013 roku. Jednak pierwszy franczyzowy punkt został otwarty w grudniu ubiegłego roku.
– Chcieliśmy najpierw zdobyć doświadczenie, aby franczyzobiorcy mieli poczucie, że mogą nam zaufać, bo naprawdę dobrze znamy rynek – mówi Krzysztof Sawiński, właściciel Jogurterii. – I, że nie jesteśmy franczyzodawcą, który po kilku miesiącach zniknie z rynku.
Punkt sprzedający mrożone jogurty, jogurtowe desery, shaki i smoothie najlepiej sprawdzi się – zdaniem franczyzodawcy – w galerii handlowej. Jednak lokalizacje przyuliczne też nie są wykluczone.
– Przy czym punkt w takiej lokalizacji sprawdzi się raczej w dużym niż małym mieście. Zakładamy, że powinny to być miejscowości powyżej 150 tys. mieszkańców – podkreśla Krzysztof Sawiński.
Franczyzodawca pomaga w poszukiwaniu lokalizacji, ocenia jej potencjał, pomaga negocjować stawki czynszu. Franczyzobiorcy mogą wybierać spośród kilku modeli współpracy, proponowanych przez Jogurterię: wyspa handlowa, lokal zamknięty, lokal w food courcie oraz przyczepa gastronomiczna. Przyczepa to opcja sezonowa, na czas od maja do września, dobra dla miejscowości turystycznych, np. nadmorskich. Kwota inwestycji zależy od wybranego formatu. Koszt wyspy lub przyczepy to ok. 100 tys. zł. Inwestycja w lokal w food courcie powinna zamknąć się w widełkach 100-150 tys. zł, natomiast lokal zamknięty (z wejściem do środka, miejscami dla gości) to koszt 150-200 tys. zł (wszystko to ceny netto). Opłata wstępna wynosi 2 tys. zł netto.
– To kwota promocyjna, dla pierwszych trzech franczyzobiorców – zastrzega Krzysztof Sawiński. Miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł netto.
Franczyzodawca przygotowuje projekt lokalu, pomaga na każdym etapie jego przygotowywania. Wspomaga biorcę przy zatrudnieniu pracowników, zapewnia wszelkie niezbędne szkolenia. Udostępnia listę sprawdzonych dostawców, u których ma wynegocjowane rabaty.
– Jeśli jednak franczyzobiorca znajdzie tańszego dostawcę, który zapewni produkty na odpowiednim poziomie, to oczywiście może skorzystać z jego usług – dodaje właściciel Jogurterii.
Czy na mrożonych jogurtach można zarobić? Wszak jest to produkt dość niszowy. Licencjodawca twierdzi, że punkt powinien być rentowny od pierwszego miesiąca działalności.
– Faktycznie, proponujemy produkt niszowy, ale na tym polega też jego siła – zapewnia Krzysztof Sawiński. – Zaciekawiamy klienta, dla którego zwykle jest to coś zupełnie nowego, czego chce spróbować. A jak raz spróbuje, to później wróci.
Według szacunków franczyzodawcy, na zwrot z inwestycji trzeba czekać ok. dwóch lat.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej