Top Secret wciąż pod kreską

Franczyzowy koncept walczy o rentowność. Zarząd ma pomysł, jak ograniczyć straty.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Modowy segment grupy Redan, do którego należy franczyzowa sieć Top Secret, przyniósł w 2016 roku stratę w wysokości 6,3 mln zł przy 250,6 mln zł przychodów. Biznes jest pod kreską, ale i tak o 5,5 mln zł mniej, niż jeszcze w 2015 roku. Motorem napędowym grupy pozostają dyskonty odzieżowe TXM, dzięki którym spółka zakończyła ubiegły rok na ponad pięciomilionowym plusie. Mimo to, właściciele są dobrej myśli.
– Miniony rok dla Top Secret oceniamy jako udany. Mimo że nie osiągnęliśmy jeszcze progu rentowności, to zanotowaliśmy radykalną poprawę. Z jednej strony dotyczyło to podstawowej działalności i to pomimo niekorzystnego pierwszego kwartału. Z drugiej strony znacznie skuteczniej zarządzaliśmy ryzykami poprzez częściowe odzyskanie strat na należnościach oraz wyeliminowanie strat na różnicach kursowych, pomimo, że wahania kursów były znaczne – mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redan. Jego zdaniem pozytywne rezultaty przynosi zmiana strategii wprowadzona jesienią 2015 roku. W jej myśli spółka skupia się nie tyle na wzroście sprzedaży, co na obniżaniu kosztów działalności.
W segmencie modowym w minionym roku widać trzy okresy różniące się wyraźnie w zakresie generowanych wyników oraz widocznych w nich tendencji. W pierwszym kwartale nastąpiło pogorszenie wyniku ze względu na konieczność wyprzedaży nadwyżki towarów z sezonu jesień-zima 2015 r. Powodem były też głębsze od zakładanych przeceny nowej kolekcji wiosenno-letniej. W drugim i trzecim kwartale uzyskano poprawę wyników poprzez zwiększenie udziału kolekcji letniej, co pozwoliło lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów i sezonowości pogodowej. Ale nawet ta poprawa wyników nie pozwoliła osiągnąć progu rentowności. Zysk udało się wypracować natomiast w ostatnim kwartale, na co wpływ miało dobre przyjęcie kolekcji jesienno-zimowej.
– Jesteśmy przekonani, że pozytywne skutki zmian wprowadzonych w 2016 r. zobaczymy w wynikach tego roku. Liczymy, że działania związane ze zmianami w przygotowaniu kolekcji pozwolą nam zwiększyć udział sprzedaży w pierwszych cenach. Na mniejszą skalę będziemy także prowadzić wyprzedaż towarów z poprzednich sezonów. Pozytywne efekty przyniesie także optymalizacja kosztów. Wszystkie te działania powinny pozwolić wypracować zysk w segmencie modowym nie tylko w IV kwartale, ale w całym roku – zaznacza Bogusz Kruszyński.
Sieć będzie rosnąć
Marka Top Secret ma w ofercie odzież dla kobiet i mężczyzn, którzy realizują się zawodowo i rodzinnie, a przy tym chcą ubierać się w zgodzie z trendami. Sieć sprzedaży opiera się głównie na sklepach franczyzowych, których liczba sięga 155. Franczyzodawca zarządza 27 własnymi punktami.
– W 2016 roku otworzyliśmy 16 sklepów, a zamkniętych zostało sześć. W tym planujemy powiększyć sieć o około 20 punktów – mówi Jacek Kopij, dyrektor ds. rozwoju sieci Top Secret.
Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem między 120 a 300 m2. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep Top Secret wahają się między 1 tys. a 2 tys. zł netto za metr kwadratowy, w zależności od stanu lokalu oraz jego lokalizacji.
– Biznesplan dla sklepu franczyzowego jest tak skalkulowany, że od pierwszego miesiąca sklepy zarabiają na pokrycie kosztów bieżących. Zwrot inwestycji wyliczony jest natomiast na maksymalnie trzy lata – tłumaczy Jacek Kopij.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...