Biznesmen świadomy ryzyka

Franczyzodawca Reporter Young dobrze wie, które sklepy franczyzowe są skazane na sukces, a które na porażkę.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W ubiegłym roku obroty sieci Reporter Young wzrosły o 15 proc. W tym czasie otwarto też 12 nowych sklepów (obecnie działa 119 punktów z szyldem Reporter Young, z czego 27 własnych.) Nie obyło się też jednak bez zamykania placówek – w ubiegłym roku z rynku zniknęły cztery.
– Tworząc dużą sieć sklepów trzeba się liczyć z tym, że jej elementem jest również weryfikacja rentowności – wyjaśnia Monika Andrychowicz, dyrektor ds. sprzedaży Reporter Young. – Mamy zaplanowaną dynamikę pracy oraz rozwoju konkretnego sklepu, dlatego jeśli nie osiąga on założonych wyników w określonym czasie, naturalnym procesem jest zamknięcie.
W tym roku marka planuje kolejne 10-12 otwarć. Docelowo sieć chce liczyć 200 sklepów. Niewykluczona jest też jej ekspansja za granicę.
– Oczywiście w pierwszej kolejności chcemy skupić się na Polsce. Jednak analizujemy również rynki ościenne, szczególnie byłych państw bloku wschodniego – przyznaje Monika Andrychowicz.
Obecnie marka, sprzedająca odzież dla dzieci w wieku 7-13 lat, szczególnie intensywnie szuka nowych lokalizacji i partnerów w największych polskich miastach: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Toruniu, Szczecinie czy Łodzi. Jednak franczyzobiorcy z mniejszych miast też mają szansę. Każda lokalizacja jest rozpatrywana indywidualnie, po pozytywnej analizie rynku sklepy Reporter Young mogą otwierać się nawet w miejscowościach liczących mniej niż 25 tys. mieszkańców. Koncept starannie dobiera też franczyzobiorców.
– Staramy się, aby były to osoby świadome powagi inwestycji, ryzyka, a w szczególności zaangażowane w samo otwarcie salonu i później jego funkcjonowanie – mówi Monika Andrychowicz.
Całkowita kwota inwestycji, zawierająca koszty wyposażenia lokalu, zabezpieczeń oraz opłat dla lokalu o powierzchni około 60 m2, waha się od 50 do 150 tys. zł netto. Ostateczna suma zależy od tego, czy lokal mieści się przy ulicy, czy w galerii handlowej. Opłata licencyjna wynosi 5 tys. zł netto. Dodatkowo 90 zł miesięcznie należy płacić za utrzymanie systemu sprzedażowego. Franczyzodawca wymaga też zabezpieczeń – jednym z nich jest kaucja lub gwarancja bankowa w kwocie 25 tys. zł, jako zabezpieczenie raportu kasowego, z którego partnerzy są zobowiązani się rozliczać.
Według szacunków franczyzodawcy, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po roku. Licencjodawca zakłada, że dobrze funkcjonujący sklep po tym czasie powinien mieć minimalny obrót w wysokości 750 zł netto z m2.
– Pierwszy rok funkcjonowania to okres nasilonej obserwacji i analizy a następnie weryfikacji danego sklepu. W szczególności oceniamy samą lokalizację, pracę personelu, zaangażowanie franczyzobiorcy oraz zachowania klientów – tłumaczy Monika Andrychowicz. – Jeśli po tym czasie nasze analizy pokazują, że pomimo prawidłowej pracy sklep nie realizuje zakładanych planów i nie przynosi zadowalających przychodów, razem z franczyzobiorcą staramy się wprowadzić plan naprawczy. Jeśli jednak nie widać poprawy, wówczas wspólnie decydujemy się na bardziej radykalne działania – w ostateczności na zamknięcie.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...