Supermarket jak inkubator
Carrefour Polska połączy siły ze start-upami technologicznymi. Efektem współpracy mają być nowe rozwiązania. Skorzystają na nich również franczyzobiorcy.
Carrefour uruchamia inkubator technologiczny na potrzeby handlu. W ten sposób chce poszukiwać i wdrażać innowacje, które będzie można zastosować w branży handlowej, a także wspierać rozwój polskiej przedsiębiorczości i młodych talentów.
Właściciel marki udostępni wybranym start-upom specjalnie przygotowaną przestrzeń biurową o powierzchni 650 m2 w Warszawie. Równocześnie jeden ze sklepów Carrefour, w którym zastosowane zostały najnowocześniejsze koncepty handlowe, stanie się polem do testów nowych pomysłów wypracowanych w ramach inkubatora, np. aplikacji i rozwiązań cyfrowych usprawniających procesy biznesowe i obsługę klienta.
Sieć zaprasza do współpracy firmy zarówno rozpoczynające działalność, jak i z ugruntowaną pozycją w branży nowych technologii, a także uczelnie wyższe o profilu informatycznym lub handlowym.
– Inkubator Carrefour to pierwsze takie wdrożenie sieci handlowej w Polsce. Dostrzegamy olbrzymi potencjał intelektualny wśród małych, prężnych firm i uczelni działających nad Wisłą. To one będą kształtować przyszłość nowych technologii wykorzystywanych w krajowym, a także światowym biznesie. Mamy ambicję być nie tylko jednym z głównych graczy w obszarze handlu detalicznego, ale dzięki inwestycji w polskie start-upy zbudować znaczącą przewagę konkurencyjną i stać się synonimem firmy innowacyjnej – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
Partnerem przedsięwzięcia jest MADIFF, firma doradcza w zakresie innowacji cyfrowych i nowych technologii. To ona będzie bezpośrednio zaangażowana we współpracę ze startupami: oceni i wyselekcjonuje zgłaszane projekty, a później będzie wspierać ich rozwój. Wiąże się z tym również dostarczanie rozwiązań finansowych od momentu utworzenia do wejścia na giełdę oraz przyspieszenie ich ekspansji międzynarodowej.
Z rozwiązań powstających w inkubatorze docelowo korzystać będą franczyzobiorcy Carrefoura. W Polsce prowadzą oni 650 z ponad 800 sklepów pod francuskim szyldem.
Czas podsumowań
Podczas konferencji inaugurującej działalność inkubatora mowa była również o ubiegłorocznych dokonaniach Carrefoura oraz o planach na rok obecny. W 2016 roku francuska sieć powiększyła się nad Wisłą o dwa hipermarkety, 12 supermarketów i ponad 100 sklepów osiedlowych. Oprócz tego 32 sklepy zostały poddane renowacji, podobnie jak siedem centrów handlowych działających pod szyldem Carrefour. Firma wprowadziła nowe koncepty supermarketów – premium (zlokalizowane w galeriach handlowych i topowych lokalizacjach, oferujące głównie produkty najwyższej jakości) oraz urban (dostosowane do dużych miast, lokowane przy ruchliwych ulicach). Ubiegły rok był również czasem rozwoju platformy do zakupów online oraz intensywnej kampanii marketingowej, której twarzą jest aktor Jacek Braciak, wcielający się w rolę Napoleona.
W 2017 roku sieć będzie świętować będzie 20-lecie obecności na polskim rynku.
– Carrefour będzie nadal promował kulturę opartą na innowacyjny podejściu do handlu, zarówno w centrali jak i w sklepach sieci, poprzez nowatorskie koncepty, produkty i formaty handlowe. Naszym największym wyzwaniem będzie rozwój nowoczesnych usług, które są odpowiedzią na realne potrzeby współczesnego konsumenta, jego styl życia i oczekiwania – powiedział Guillaume de Colonges, prezes i dyrektor generalny Carrefour Polska.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


