Nowa franczyza w modzie
Rodzinna firma modowa Dastan uruchomiła samodzielnie 25 salonów. Teraz chce podzielić się swoim przepisem na biznes z franczyzobiorcami.
Rodzinna firma od początku działalności wszystkie ubrania projektuje i produkuje w Polsce. W ofercie marki można znaleźć kolekcje zarówno formalnej, jak i bardziej casualowej odzieży męskiej. Jej wizytówką są jednak garnitury, od których produkcji rozpoczęła się działalność firmy. Odzież marki dostępna jest w ponad 120 sklepach multibrandowych, a także w tworzonej od pięciu lat sieci własnej, liczącej obecnie 25 salonów.
– Kolejnym krokiem jest rozwój sieci franczyzowej, której budowanie stało się celem na najbliższe kilka lat. W roku 2017 planujemy otworzyć od sześciu do ośmiu sklepów – własnych lub we współpracy z agentami – zapowiada Paulina Staniaszek, menedżer ds. rozwoju Dastan.
Kto sprawdzi się w roli franczyzobiorcy? Zdaniem franczyzodawcy Dastan musi to być osoba pełna zaangażowania, kontaktowa, potrzebująca ciągłej interakcji z innymi.
– W handlu detalicznym najważniejsza jest zdolność pracy z klientem, budowanie więzi i bliskich relacji. W naszej firmie to jest właśnie najważniejsze – najwyższy poziom obsługi. Dobrze byłoby, gdyby kandydat interesował się modą i trendami, ale nie jest to koniecznie, my na pewno zarazimy go miłością do tego binzesu. Dobrze jednak, by miał już doświadczenie w handlu – mówi Paulina Staniaszek.
Franczyzobiorca Dastan nie ponosi kosztów zatowarowania, ponieważ współpraca opiera się na modelu depozytowym. Nie odprowadza również opłat licencyjnych do centrali, choć jest zobowiązany do przekazania kaucji zwrotnej w wysokości 10 tys. zł. Musi również ubezpieczyć przekazany mu towar na kwotę 150 tys. zł, a także podpisać weksel in blanco. W biznesplanie partner powinien przewidzieć środki na remont lokalu, a także na zakup wyposażenia placówki.
– Najtrudniej oszacować koszty remontu, bo wiele zależy od miejsca i stanu lokalu. Dla punktu wolnostojącego do remontu możemy założyć budżet 250-300 zł na m2 powierzchni, w przypadku lokalu w stanie surowym w galerii handlowej budżet na remont może się nie zamknąć w 800 zł na m2. Natomiast jeśli chodzi o wyposażenie, to powinna wystarczyć kwota 400 zł na m2 – szacuje Paulina Staniaszek. – Warto zaznaczyć, że nasza propozycja współpracy dopuszcza również ewentualność, w której część lub całość kosztów ponoszonych na remont oraz wyposażeniu lokalu spoczywa na nas – franczyzodawcy.
Lokalizacji odpowiedniej dla sklepu Dastan należy szukać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Lokal powinien mieć między 70 a 90 m2 powierzchni, być usytuowanym w centrum miasta lub w jego części handlowej, w sąsiedztwie sklepów z branży odzieżowej.
Franczyzodawca zapewnia pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i pracowników salonu, a także opiekę merytoryczną ze strony kierownika regionalnego. Przekazuje partnerom również darmowe oprogramowanie oraz sprzęt (kasy fiskalne i komputery) niezbędne do prowadzenia salonu.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


