Angielski z dojazdem

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Justyna Chamerska założyła J&C School w 2011 roku, chwilę po odebraniu dyplomu z anglistyki. – Myślałam o założeniu tradycyjnej szkoły językowej, ale w tamtym czasie działało już w Kielcach 35 takich szkół i zakładanie kolejnej nie miało sensu. Wiedziałam, że muszę się czymś wyróżnić i postanowiłam uruchomić szkołę, która będzie się skupiała na indywidualnej nauce języka angielskiego, z dojazdem do klienta – opowiada Justyna Chamerska. Pomysł chwycił, bo już po pierwszym roku działalności chętnych było tyle, że właścicielka J&C School przestała się ogłaszać, polegając jedynie na rekomendacjach. – Jeden zadowolony student przynosi mi dziesięciu kolejnych. I nigdy nie zdarzyło się, żeby ktokolwiek zrezygnował z kursu – twierdzi Justyna Chamerska. Zaczęła więc zatrudniać kolejnych lektorów, a w tym roku dojrzała do tego, żeby stworzyć sieć franczyzową.

Jej zdaniem tajemnica powodzenia tego biznesu to indywidualna praca z uczniem. Dzięki temu, że nauczyciel może poświęcić 60 minut jednej osobie, nauka jest bardziej efektywna niż w tradycyjnych szkołach. Do tego uczeń nie musi się martwić o dojazd. W efekcie półroczne kursy w J&C School odpowiadają nawet 2,5 letniej nauce w tradycyjnych szkołach.

Jestem skłonna zaryzykować twierdzenie, że w ciągu tych 6 miesięcy nasi uczniowie są w stanie pokonać nie jeden poziom języka, ale w zależności od chęci i przygotowania, nawet 2 albo 3 – zapewnia Justyna Chamerska.

Franczyzobiorcami sieci mogą zostać osoby, które znają język angielski – najlepiej z dyplomem z Instytutu Anglistyki i doświadczeniem w nauczaniu.

Niechętnie zatrudniamy studentów, ponieważ zależy nam na jakości naszych usług – mówi właścicielka J&C School.

Z działalnością mogą ruszać w każdym mieście od 20 tys. mieszkańców. Przy tym J&C School gwarantuje każdemu franczyzobiorcy wyłączność na terenie całego miasta.

Taki franczyzobiorca dostaje całe miasto do dyspozycji, a to, czy i ilu lektorów zatrudni w zależności od zapotrzebowania na tym terenie, zależy tylko i wyłącznie od niego – tłumaczy Justyna Chamerska.

Przy tym kosztów inwestycji praktycznie nie ma, ponieważ franczyzobiorca musi jedynie zarejestrować działalność i posiadać samochód. W zależności od wielkości miasta, w którym będzie działać, zapłaci też jednorazową opłatę licencyjną w wysokości od 5 do 9 tys. zł. Poza tym po miesiącu funkcjonowania będzie zobowiązany do uiszczania comiesięcznej opłaty w wysokości od 300 do 900 zł, też w zależności od wielkości miasta. Ile może zarobić? Justyna Chamerska wylicza, że miesięcznie można liczyć na minimum 10 tys. zł przychodu brutto w przypadku jednoosobowej działalności. Zatrudnianie kolejnych lektorów będzie się wiązało ze wzrostem przychodów. Jedna lekcja w J&C School kosztuje klienta 90 zł, razem z dojazdem. Firma zaczynała jednak od 50 zł, a swoim franczyzobiorcom pozostawi swobodę w kształtowaniu polityki cenowej, rekomendując tylko pewne zakresy cen. Trzeba przy tym pamiętać, że choć koncept generalnie zakłada obsługę zamożniejszych klientów, to stawki za godzinę lekcji będą się różnić w zależności od wielkości miasta, czy odległości, którą musi pokonać lektor, by dojechać do klienta.

Obecnie J&C School ma już czterech franczyzobiorców – w Warszawie, Elblągu, Chęcinach koło Kielc oraz Zwoleniu pomiędzy Radomiem a Lublinem.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €