Angielski z dojazdem

Właścicielka sieci mobilnych szkół językowych J&C School buduje sieć franczyzową. Franczyzobiorcom obiecuje przychody w wysokości 10 tys. zł miesięcznie.
Justyna Chamerska założyła J&C School w 2011 roku, chwilę po odebraniu dyplomu z anglistyki. – Myślałam o założeniu tradycyjnej szkoły językowej, ale w tamtym czasie działało już w Kielcach 35 takich szkół i zakładanie kolejnej nie miało sensu. Wiedziałam, że muszę się czymś wyróżnić i postanowiłam uruchomić szkołę, która będzie się skupiała na indywidualnej nauce języka angielskiego, z dojazdem do klienta – opowiada Justyna Chamerska. Pomysł chwycił, bo już po pierwszym roku działalności chętnych było tyle, że właścicielka J&C School przestała się ogłaszać, polegając jedynie na rekomendacjach. – Jeden zadowolony student przynosi mi dziesięciu kolejnych. I nigdy nie zdarzyło się, żeby ktokolwiek zrezygnował z kursu – twierdzi Justyna Chamerska. Zaczęła więc zatrudniać kolejnych lektorów, a w tym roku dojrzała do tego, żeby stworzyć sieć franczyzową.
Jej zdaniem tajemnica powodzenia tego biznesu to indywidualna praca z uczniem. Dzięki temu, że nauczyciel może poświęcić 60 minut jednej osobie, nauka jest bardziej efektywna niż w tradycyjnych szkołach. Do tego uczeń nie musi się martwić o dojazd. W efekcie półroczne kursy w J&C School odpowiadają nawet 2,5 letniej nauce w tradycyjnych szkołach.
– Jestem skłonna zaryzykować twierdzenie, że w ciągu tych 6 miesięcy nasi uczniowie są w stanie pokonać nie jeden poziom języka, ale w zależności od chęci i przygotowania, nawet 2 albo 3 – zapewnia Justyna Chamerska.
Franczyzobiorcami sieci mogą zostać osoby, które znają język angielski – najlepiej z dyplomem z Instytutu Anglistyki i doświadczeniem w nauczaniu.
– Niechętnie zatrudniamy studentów, ponieważ zależy nam na jakości naszych usług – mówi właścicielka J&C School.
Z działalnością mogą ruszać w każdym mieście od 20 tys. mieszkańców. Przy tym J&C School gwarantuje każdemu franczyzobiorcy wyłączność na terenie całego miasta.
– Taki franczyzobiorca dostaje całe miasto do dyspozycji, a to, czy i ilu lektorów zatrudni w zależności od zapotrzebowania na tym terenie, zależy tylko i wyłącznie od niego – tłumaczy Justyna Chamerska.
Przy tym kosztów inwestycji praktycznie nie ma, ponieważ franczyzobiorca musi jedynie zarejestrować działalność i posiadać samochód. W zależności od wielkości miasta, w którym będzie działać, zapłaci też jednorazową opłatę licencyjną w wysokości od 5 do 9 tys. zł. Poza tym po miesiącu funkcjonowania będzie zobowiązany do uiszczania comiesięcznej opłaty w wysokości od 300 do 900 zł, też w zależności od wielkości miasta. Ile może zarobić? Justyna Chamerska wylicza, że miesięcznie można liczyć na minimum 10 tys. zł przychodu brutto w przypadku jednoosobowej działalności. Zatrudnianie kolejnych lektorów będzie się wiązało ze wzrostem przychodów. Jedna lekcja w J&C School kosztuje klienta 90 zł, razem z dojazdem. Firma zaczynała jednak od 50 zł, a swoim franczyzobiorcom pozostawi swobodę w kształtowaniu polityki cenowej, rekomendując tylko pewne zakresy cen. Trzeba przy tym pamiętać, że choć koncept generalnie zakłada obsługę zamożniejszych klientów, to stawki za godzinę lekcji będą się różnić w zależności od wielkości miasta, czy odległości, którą musi pokonać lektor, by dojechać do klienta.
Obecnie J&C School ma już czterech franczyzobiorców – w Warszawie, Elblągu, Chęcinach koło Kielc oraz Zwoleniu pomiędzy Radomiem a Lublinem.
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej