Do spółki z ziemniakiem

Nowy franczyzowy koncept gastronomiczny można uruchomić i w formacie restauracyjnym, i jako fast food. Ile trzeba zainwestować?
Koncept Ziemniak i spółka – jak sama nazwa wskazuje – swoje menu opiera na kartoflach. Główny punkt menu to ziemniaki wypełnione różnym nadzieniem. Oprócz tego lokale serwują też m.in. podawane pod różną postacią placki ziemniaczane i frytki belgijskie.
– Pracowałem kiedyś w Norwegii i tam zobaczyłem podobny koncept – opowiada Michał Rybarczyk, franczyzodawca Ziemniak i Spółka. – Postanowiłem przenieść go na nasz grunt. Nadziewane ziemniaki to też przysmak w Turcji czy Stanach Zjednoczonych, także w Rosji istnieje duża franczyzowa sieć lokali serwujących ten specjał.
W tej chwili marka prowadzi dwa własne lokale w Szczecinie i zaczęła poszukiwania franczyzobiorców. Koncept można otwierać w dwóch różnych formatach: fastfoodowym i restauracyjnym. Ten pierwszy jest przeznaczony głównie dla galerii handlowych. Według wyliczeń franczyzodawcy, w takiej lokalizacji trzeba w niego zainwestować ok. 200 tys. zł.
– Ta suma zawiera wszelkie koszty – zapewnia Michał Rybarczyk. – Nie tylko przystosowania i wyposażenia lokalu, ale też zatowarowania, kaucji dla galerii oraz zapas gotówki, konieczny na pierwsze miesiące działalności.
Lokale fast foodowe rentowność powinny uzyskać po trzech miesiącach działalności. Na zwrot z inwestycji trzeba natomiast czekać 16-20 miesięcy. Restauracja to format właściwszy dla lokalizacji przyulicznych. Na inwestycję trzeba w tym przypadku przeznaczyć ok. 130 tys. zł, a jej zwrot powinien nastąpić po 12-16 miesiącach.
– Dla chętnych franczyzobiorców mamy w tej chwili konkretne propozycje lokalizacji, np. w Szczecinie, Rumii, Wrocławiu – zachęca Michał Rybarczyk.
Franczyzodawca pracuje też nad koncepcją food trucków, z niską kwotą inwestycji.
Oprócz pomocy w znalezieniu lokalizacji, licencjodawca zapewnia też m.in. cały system szkoleń dla franczyzobiorcy i personelu, wsparcie marketingowe, możliwość korzystania z rabatów wynegocjowanych u dostawców sieci.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej