Nowa franczyza w modzie
Hiszpańska marka odzieżowa chce wejść na polski rynek. Od razu stawia na franczyzę.
Branża modowa we franczyzie od zawsze obfitowała w zagraniczne koncepty sieciowe. Niewykluczone, że po ostatnich kłopotach zagranicznych marek nad Wisłą (wyjście z rynku m.in. GAP, Cottonfield czy Marks&Spencer), znów nadchodzi dobry czas dla ekspansji zachodnich sieci na naszym rynku. Przekonać się o tym chce właściciel hiszpańskiej sieci Niza.
Firma może pochwalić się 20-letnim doświadczeniem w branży modowej. Na macierzystym rynku zarządza siecią 15 sklepów, ale jej punkty działają również w Portugalii, Meksyku, Kuwejcie i Katarze. Ich oferta jest skierowana do kobiet ceniących elegancję. W sklepach marki można kupić odzież z różnych kategorii (sukienki, bluzy, kurtki, płaszcze, spodnie, spódnice) i we wszystkich rozmiarach (od 36 do 50). Asortyment obejmuje również także torebki, szale, biżuterię i akcesoria.
Sklepów pod szyldem Niza w Polsce jeszcze nie ma, a właściciele zdecydowali, że ofensywę nad Wisłą rozpoczną przy pomocy franczyzobiorców.
– Chcemy powierzyć naszą markę komuś, kto zna lokalny rynek i zaangażuje się w prowadzenie sklepu jako właściciel – mówi Edward Okińczyc, odpowiedzialny za rozwój marki Niza w Europie Wschodniej.
Inwestycja we franczyzowy sklep Niza wynosi 29 tys. euro. Większą część tej kwoty – 18 tys. euro – trzeba przeznaczyć na zakup mebli i dekoracji (szacunkowa kwota inwestycji dla sklepu o powierzchni 65 m2). 1,5 tys. euro kosztuje sprzęt niezbędny do funkcjonowania sklepu, natomiast 9,5 tys. euro to koszt opłaty wstępnej. W zamian za nią franczyzobiorca otrzyma pełny pakiet franczyzowy, dostęp do szkoleń, gotowy projekt sklepu oraz roczną licencję na oprogramowanie ułatwiające zarządzanie sprzedażą.
Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zakupu towaru. Otrzymuje go z centrali, a płaci dopiero wówczas, gdy sprzeda. Franczyzodawca przekonuje, że partnerzy mogą liczyć na konkurencyjną marżę.
– Wynosi ona 45 proc., a jej wysokość jest stała, niezależnie od promocji – wyjaśnia Edward Okińczyc.
Lokalu na sklep Niza najlepiej szukać w galeriach i pasażach handlowych. Jego powierzchnia powinna mieścić się w przedziale 60-100 m2. Franczyzodawca zapewnia wsparcie na etapie przygotowania lokalu do otwarcia, w tym również w zakresie negocjacji czynszu najmu.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


