Nowa franczyza w modzie

Hiszpańska marka odzieżowa chce wejść na polski rynek. Od razu stawia na franczyzę.
Branża modowa we franczyzie od zawsze obfitowała w zagraniczne koncepty sieciowe. Niewykluczone, że po ostatnich kłopotach zagranicznych marek nad Wisłą (wyjście z rynku m.in. GAP, Cottonfield czy Marks&Spencer), znów nadchodzi dobry czas dla ekspansji zachodnich sieci na naszym rynku. Przekonać się o tym chce właściciel hiszpańskiej sieci Niza.
Firma może pochwalić się 20-letnim doświadczeniem w branży modowej. Na macierzystym rynku zarządza siecią 15 sklepów, ale jej punkty działają również w Portugalii, Meksyku, Kuwejcie i Katarze. Ich oferta jest skierowana do kobiet ceniących elegancję. W sklepach marki można kupić odzież z różnych kategorii (sukienki, bluzy, kurtki, płaszcze, spodnie, spódnice) i we wszystkich rozmiarach (od 36 do 50). Asortyment obejmuje również także torebki, szale, biżuterię i akcesoria.
Sklepów pod szyldem Niza w Polsce jeszcze nie ma, a właściciele zdecydowali, że ofensywę nad Wisłą rozpoczną przy pomocy franczyzobiorców.
– Chcemy powierzyć naszą markę komuś, kto zna lokalny rynek i zaangażuje się w prowadzenie sklepu jako właściciel – mówi Edward Okińczyc, odpowiedzialny za rozwój marki Niza w Europie Wschodniej.
Inwestycja we franczyzowy sklep Niza wynosi 29 tys. euro. Większą część tej kwoty – 18 tys. euro – trzeba przeznaczyć na zakup mebli i dekoracji (szacunkowa kwota inwestycji dla sklepu o powierzchni 65 m2). 1,5 tys. euro kosztuje sprzęt niezbędny do funkcjonowania sklepu, natomiast 9,5 tys. euro to koszt opłaty wstępnej. W zamian za nią franczyzobiorca otrzyma pełny pakiet franczyzowy, dostęp do szkoleń, gotowy projekt sklepu oraz roczną licencję na oprogramowanie ułatwiające zarządzanie sprzedażą.
Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zakupu towaru. Otrzymuje go z centrali, a płaci dopiero wówczas, gdy sprzeda. Franczyzodawca przekonuje, że partnerzy mogą liczyć na konkurencyjną marżę.
– Wynosi ona 45 proc., a jej wysokość jest stała, niezależnie od promocji – wyjaśnia Edward Okińczyc.
Lokalu na sklep Niza najlepiej szukać w galeriach i pasażach handlowych. Jego powierzchnia powinna mieścić się w przedziale 60-100 m2. Franczyzodawca zapewnia wsparcie na etapie przygotowania lokalu do otwarcia, w tym również w zakresie negocjacji czynszu najmu.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej