Franczyzobiorcy muszą się spieszyć

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Michał Stemplewski, menedżer ds. kluczowych Klientów sieci Komfort deklaruje, że nowy model franczyzowy Komfortu został skonstruowany tak, by partner skupiał się wyłącznie na sprzedaży. Cała reszta, czyli istotny element biznesu – zarządzanie towarem, leży po stronie centrali. To duże ułatwienie, ponieważ partner ma zawsze w ofercie aktualną kolekcję, a to pozwala utrzymać zainteresowanie ze strony klientów. – Koncept biznesowy Komfortu oparty jest na wielu czynnikach, które wszystkie razem tworzą fundament stabilnego biznesu. Nowe zasady współpracy partnerskiej jasno kreślą zobowiązania partnera i sieci. To bardzo korzystnie wpływa na rozwój pojedynczych sklepów licencyjnych i całej sieci – mówi Michał Stemplewski. Partnerzy Komfortu odpowiadają za sprzedaż podłóg, okryć podłogowych, akcesoriów oraz usług montażowych, które stanowią ok. 10 proc. obrotu pojedynczego sklepu.

Obie strony, czyli franczyzodawca i partner współpracują już na etapie przygotowania całej inwestycji. Pierwszym krokiem jest przygotowanie biznesplanu. Komfort wraz z franczyzobiorcą analizuje potencjał lokalnego rynku i atrakcyjność handlową lokalu, prognozuje koszty przedsięwzięcia, potencjalne obroty w danym miejscu, historyczne obroty innych sklepów na podobnych rynkach, udział konkurencji, koszty operacyjne prowadzonej działalności oraz wymagany stan kapitału, który zabezpieczy biznes w pierwszym okresie funkcjonowania. – Dokładnie weryfikujemy lokalny rynek. Tworzymy mapę handlową miasta, diagnozujemy potencjał i lokalizacje firm konkurencyjnych, zwracamy uwagę na otoczenie handlowe rozważanej lokalizacji sklepu. Szukamy możliwie wszystkich danych, które należy wziąć pod uwagę, żeby w miarę precyzyjnie policzyć zwrot z inwestycji. Chcemy otwierać tylko rentowne sklepy dla nas i dla Partnerów co do tej pory nam się w 100 proc. udaje robić – mówi Michał Stemplewski.

Dobrym miejscem dklepów Komfort są skupiska sklepów oferujących artykuły wyposażenia wnętrz tj. meble, oświetlenie, dekoracje, łazienki etc. - Inwestując w sklep w takim otoczeniu tworzymy swoiste centrum kompetencyjne w danym mieście i wzmacniamy pozycję handlową takiej lokalizacji. Sklepy Komfort mają również dobre obroty w sąsiedztwie dużych sklepów z branży spożywczej, gdyż klienci, którzy codziennie do nich przychodzą szybko przekazują innym informację o lokalizacji placówki Komfort i reklamowanych produktach. Ważne, by były często odwiedzane, co nakręci frekwencję naszych punktów - mówi Michał Stemplewski. Przykładem jest placówka w Legionowie, zlokalizowana obok sklepu marki Lidl. – Klienci sklepu spożywczego często po drodze przychodzą do nas i zazwyczaj coś kupują. Nie są to nawet zakupy impulsowe, drobne, kupowane pod wpływem chwili, np. wycieraczki czy kocyki, ale poważne zakupy od dawna odkładane, takie jak dywany, czy wykładziny – mówi Jarosław Bachurski, franczyzobiorca Komfortu.

Nowe zasady współpracy, z których najważniejsza to inwestycja sieci w zatowarowanie sklepu, mocno przyspieszyły rozwój sieci. – Po roku od wdrożenia nowego konceptu franczyzowego Komfortu można stwierdzić, że się bardzo dobrze sprawdza. Mamy ciągle nowe zgłoszenia od potencjalnych franczyzobiorców. Intensywny rozwój powoduje, że ubywa lokalizacji w których mogłyby powstać kolejne sklepy. Najbardziej chcemy rozwijać sieć na południu kraju i na ścianie wschodniej Polski. Szukamy lokali i potencjalnych partnerów, którzy zagwarantują dobrą organizację biznesu. Na rynku jest miejsce tylko dla określonej liczby placówek Komfortu. Chcemy uniknąć wewnętrznej konkurencji, dlatego z czasem pewnie zwolnimy tempo – mówi Michał Stemplewski.

Koszt inwestycji po stronie franczyzobiorcy w koncept Komfortu wynosi 50 tys. zł. Partner musi też mieć zabezpieczenie finansowe na pierwszy okresie działalności, zanim sklep zacznie zarabiać na koszty stałe.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Magdalena Kurda
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €