Franczyzobiorcy muszą się spieszyć
Komfort zamierza otworzyć jeszcze maksymalnie osiem sklepów do końca 2017 roku.
Michał Stemplewski, menedżer ds. kluczowych Klientów sieci Komfort deklaruje, że nowy model franczyzowy Komfortu został skonstruowany tak, by partner skupiał się wyłącznie na sprzedaży. Cała reszta, czyli istotny element biznesu – zarządzanie towarem, leży po stronie centrali. To duże ułatwienie, ponieważ partner ma zawsze w ofercie aktualną kolekcję, a to pozwala utrzymać zainteresowanie ze strony klientów. – Koncept biznesowy Komfortu oparty jest na wielu czynnikach, które wszystkie razem tworzą fundament stabilnego biznesu. Nowe zasady współpracy partnerskiej jasno kreślą zobowiązania partnera i sieci. To bardzo korzystnie wpływa na rozwój pojedynczych sklepów licencyjnych i całej sieci – mówi Michał Stemplewski. Partnerzy Komfortu odpowiadają za sprzedaż podłóg, okryć podłogowych, akcesoriów oraz usług montażowych, które stanowią ok. 10 proc. obrotu pojedynczego sklepu.
Obie strony, czyli franczyzodawca i partner współpracują już na etapie przygotowania całej inwestycji. Pierwszym krokiem jest przygotowanie biznesplanu. Komfort wraz z franczyzobiorcą analizuje potencjał lokalnego rynku i atrakcyjność handlową lokalu, prognozuje koszty przedsięwzięcia, potencjalne obroty w danym miejscu, historyczne obroty innych sklepów na podobnych rynkach, udział konkurencji, koszty operacyjne prowadzonej działalności oraz wymagany stan kapitału, który zabezpieczy biznes w pierwszym okresie funkcjonowania. – Dokładnie weryfikujemy lokalny rynek. Tworzymy mapę handlową miasta, diagnozujemy potencjał i lokalizacje firm konkurencyjnych, zwracamy uwagę na otoczenie handlowe rozważanej lokalizacji sklepu. Szukamy możliwie wszystkich danych, które należy wziąć pod uwagę, żeby w miarę precyzyjnie policzyć zwrot z inwestycji. Chcemy otwierać tylko rentowne sklepy dla nas i dla Partnerów co do tej pory nam się w 100 proc. udaje robić – mówi Michał Stemplewski.
Dobrym miejscem dklepów Komfort są skupiska sklepów oferujących artykuły wyposażenia wnętrz tj. meble, oświetlenie, dekoracje, łazienki etc. - Inwestując w sklep w takim otoczeniu tworzymy swoiste centrum kompetencyjne w danym mieście i wzmacniamy pozycję handlową takiej lokalizacji. Sklepy Komfort mają również dobre obroty w sąsiedztwie dużych sklepów z branży spożywczej, gdyż klienci, którzy codziennie do nich przychodzą szybko przekazują innym informację o lokalizacji placówki Komfort i reklamowanych produktach. Ważne, by były często odwiedzane, co nakręci frekwencję naszych punktów - mówi Michał Stemplewski. Przykładem jest placówka w Legionowie, zlokalizowana obok sklepu marki Lidl. – Klienci sklepu spożywczego często po drodze przychodzą do nas i zazwyczaj coś kupują. Nie są to nawet zakupy impulsowe, drobne, kupowane pod wpływem chwili, np. wycieraczki czy kocyki, ale poważne zakupy od dawna odkładane, takie jak dywany, czy wykładziny – mówi Jarosław Bachurski, franczyzobiorca Komfortu.
Nowe zasady współpracy, z których najważniejsza to inwestycja sieci w zatowarowanie sklepu, mocno przyspieszyły rozwój sieci. – Po roku od wdrożenia nowego konceptu franczyzowego Komfortu można stwierdzić, że się bardzo dobrze sprawdza. Mamy ciągle nowe zgłoszenia od potencjalnych franczyzobiorców. Intensywny rozwój powoduje, że ubywa lokalizacji w których mogłyby powstać kolejne sklepy. Najbardziej chcemy rozwijać sieć na południu kraju i na ścianie wschodniej Polski. Szukamy lokali i potencjalnych partnerów, którzy zagwarantują dobrą organizację biznesu. Na rynku jest miejsce tylko dla określonej liczby placówek Komfortu. Chcemy uniknąć wewnętrznej konkurencji, dlatego z czasem pewnie zwolnimy tempo – mówi Michał Stemplewski.
Koszt inwestycji po stronie franczyzobiorcy w koncept Komfortu wynosi 50 tys. zł. Partner musi też mieć zabezpieczenie finansowe na pierwszy okresie działalności, zanim sklep zacznie zarabiać na koszty stałe.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

