Szybka decyzja
Karol Stasik nie zastanawiał się długo nad decyzją o założeniu własnej firmy. W ciągu miesięcy z pracownika, stał się pracodawcą, w - jak mówi - dość łatwym biznesie.
Karol Stasik był etatowym sprzedawcą w sklepie z alkomatami. Kilka miesięcy temu otrzymał propozycję przejęcia punktu z e-papierosami w namysłowskim Kauflandzie. Podjął decyzję o założeniu pierwszej w życiu firmy. Wspomina, że przejęcie punktu odbyło się bardzo sprawnie, a inwestycja nie przekroczyła założonej kwoty.
- Razem ze wspólniczką przejąłem funkcjonującą wyspę handlową eSmoking World wraz z zatrudnionymi tam pracownikami - mówi Karol Stasik. - Nie obawiałem się, bo znałem wcześniej tę firmę, jej specyfikę oraz ludzi, którzy ją stworzyli. Bardzo też odpowiadała mi atrakcyjna lokalizacja punktu i bliskość miejsca zamieszkania.
Karol Stasik mówi, że prowadzenie punktu z e-papierosami to stosunkowo prosty biznes, dlatego nie wyklucza kolejnych otwarć w przyszłości. Jako franczyzobiorca jest odpowiedzialny za sprzedaż, zamówienia, dba o wystrój punktu i ekspozycję towaru, zajmuje się również dostawami i obsługuje reklamacje. Jak mówi, nie boi się sprzedaży i kontaktu z klientem, ale zatrudnia dwóch wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników i to im powierza te zadania.
Stasik chwali sobie współpracę z centralą. Mówi, że odczuwa systematyczne wsparcie ze strony franczyzodawcy i nie czeka długo na reakcję w razie pytań. Jego biznes napędzają również działania marketingowe prowadzone przez centralę, również te lokalne. Pomocne okazują się również programy lojalnościowe dla klientów i motywacyjne dla pracowników.
- Zazwyczaj franczyzodawcy politykę kadrową i kwestię motywowania pracowników pozostawiają franczyzobiorcom - mówi Karol Stasik. - Mojemu franczyzodawcy zależy, aby moi pracownicy sprzedawali więcej i lepiej. Korzystamy na tym wszyscy.
Pytany o rynek e-papierosów w Polsce, Karol Stasik mówi, że w maju upływa okres przejściowy dla polskiego rynku, po którym z internetu całkowicie zniknąć mają produkty e-papierosowe, a dystrybutorzy nie będą mogli oferować produktów bez certyfikacji. Skorzystać mają na tym właściciele markowych sklepów stacjonarnych.
eSmoking World to sieć należąca do British American Tobacco. Firma zarządza siecią około 856 punktów, w tym 305 franczyzowych oraz 124 partnerskie. Aż 80 proc franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden punkt. Franczyza eSmokingWorld to należy do najtańszych na polskim rynku. Koszt uruchomienia sklepu oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Firma należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej.
Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio w 9-12 miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


