Zarobić na wakacjach

Monika Wasilewska długo marzyła o własnym biurze podróży. Aż w końcu zdecydowała się na współpracę z siecią Wakacyjny Świat. Jak ją ocenia?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
– Sama bardzo lubię podróżować – opowiada Monika Wasilewska. – A własne biuro podróży od dawna było moim marzeniem. Kiedy więc stało się tak, że odeszłam ze swojej poprzedniej pracy, postanowiłam wreszcie to marzenie zrealizować.
Nasza rozmówczyni przyznaje, że od razu pomyślała o przyłączeniu się do którejś z sieci. Wiedziała, że próba wystartowania w nowej branży na własną rękę byłaby raczej skazana na niepowodzenie.
– Po pierwsze rynek jest mocno nasycony. Po drugie niezrzeszonemu biuru, zwłaszcza dopiero raczkującemu, niełatwo jest nawiązać współpracę z touroperatorami – mówi franczyzobiorczyni.
Po analizie różnych opcji jej wybór padł na franczyzową ofertę sieci Wakacyjny Świat. W 2013 roku otworzyła w podwarszawskim Milanówku biuro Optimum Travel.
– Franczyzodawca wprowadził mnie w branżę, nauczył dosłownie wszystkiego – dodaje Monika Wasilewska. – Co ważne, zawsze mogłam i mogę zadzwonić, jeśli pojawi się jakiś problem.
Franczyza all inclusive
Do sieci Wakacyjny Świat mogą przyłączać się zarówno biura nowe, dopiero powstające, jak i te, które już od dawna funkcjonują na rynku. W tej chwili sieć zrzesza ich już 105, w miastach różnej wielkości.
– Oczywiście duże miasta, to od razu większa liczba potencjalnych klientów. Ale trzeba liczyć się też z większą konkurencją – podkreśla Jolanta Kołodziejczyk, wiceprezes zarządu Travel Network, właściciela sieci Wakacyjny Świat. – Z drugiej strony mniejsze miasto także może okazać się świetnym rynkiem. W swojej sieci mamy placówki, które bardzo dobrze radzą sobie nawet w kilkunastotysięcznych miejscowościach.
Przystąpienie do Wakacyjnego Świata nie wiąże się z dużymi kosztami. Nie ma opłaty wstępnej. Na starcie franczyzobiorca musi zainwestować w wewnętrzne i zewnętrzne obrandowanie placówki (np. kasetony lub tablice z nazwą). Jeśli biuro jest nowe, powinno od razu dostosować swoje wnętrze i wyposażenie do standardów sieci. Jeżeli natomiast mamy do czynienia z funkcjonującą już na rynku placówką, nie musi ona od razu zmieniać aranżacji, ale może zrobić to np. przy najbliższym remoncie. Opłata miesięczna wynosi 250 zł. Jeśli franczyzobiorca chce mieć własną stronę internetową, dodatkowo płaci 150 zł miesięcznie.
– W zamian dajemy naszym franczyzobiorcom niejako pakiet all inclusive dla biur podróży – mówi Jolanta Kołodziejczyk. – Po pierwsze to bardzo szeroka oferta turystyczna, aż 47 touroperatorów. Do tego wszelkie narzędzia sprzedażowe, systemy rezerwacyjne, najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, np. rozmowy on-line z klientem, przesyłanie ofert na smartfony. Zapewniamy również szeroki pakiet szkoleń, które organizujemy kilka razy w roku: ze znajomości produktu, technik sprzedaży, obsługi klienta, posługiwania się systemami rezerwacyjnymi itd. Wiele szkoleń ma wygodną formułę webinarów. Kolejnym naszym atutem jest silne wsparcie marketingowe.
Czas, by się rozkręcić
Monika Wasilewska przyznaje, że przez pierwszy rok budowała bazę klientów. Zainwestowała w marketing: ulotki, plakaty, bilbordy przy trasie Warszawa – Grodzisk. Podczas ulicznych promocji przechodnie dostawali gadżety firmowe i katalogi z ofertą. Po jakimś czasie biuro zmieniło lokalizację. Teraz mieści się w centrum miasta, przy dworcu PKP, co też pomaga w dotarciu do klientów – po prostu jest widoczne dla większej liczby osób.
– Milanówek to małe miasto, ale ma wielu zamożnych mieszkańców. Grupa klientów jest więc duża. Jednak trzeba zapracować na swoją wiarygodność, bo ludzie są ostrożni. Nie chcą powierzyć swoich pieniędzy komuś, kto za chwilę może zniknąć z rynku – mówi franczyzobiorczyni Wakacyjnego Świata. – Dzięki przystąpieniu do sieci w mojej ofercie znalazły się imprezy największych touroperatorów. Zadowoleni klienci zaczęli do mnie wracać i polecać mnie swoim znajomym. Teraz mam bardzo dużą dynamikę sprzedaży.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...