Pieniądze na boisku
Extraliga.pl, organizująca rozgrywki piłkarskie dla amatorów, chce się rozwijać we franczyzie.
- Naszą ambicją jest stworzenie największej ogólnopolskiej ligi szóstek piłkarskich dla amatorów - mówi Jarosław Szwiec, dyrektor generalny projektu Extraliga.pl.
Szóstek, bo tylu piłkarzy wybiega na boisko w formule zawodów przyjętej przez Exraligę. Firma w najbliższym czasie chce organizować zawody w 32 miastach Polski. Obecnie funkcjonują one w Bydgoszczy, Grudziądzu, Ełku, Ostródzie, Słupsku, Kobylnicy, Lublinie, Nowym Targu i Rzeszowie. W jednym mieście może funkcjonować wiele lig. Dla przykładu w Lublinie funkcjonują trzy poziomy rozgrywek.
- Organizujemy zawody w sezonie letnim i jesiennym, z profesjonalną otoczką medialną - mówi Jarosław Szwiec.
Potencjalni franczyzobiorcy powinni dysponować dostępem do boiska typu orlik lub boiska pełnowymiarowego, które może zostać podzielone na dwa mniejsze.
- Nie muszą oni inwestować gotówki w ten koncept biznesowy, a zarabiać zaczną już w pierwszym sezonie rozgrywek piłkarskich - zapewnia Jarosław Szwiec.
Do wyboru są dwa modele współpracy. W pierwszym partner zleca Extraliga.pl organizację ligi, a sam zajmuje się obsługą otoczki medialnej związanych z nią wydarzeń, m.in.: prowadzi serwis internetowy, nagrywa wideo z meczów, zajmuje się pisaniem artykułów ligowych, dba o poprawne przeprowadzenie rozgrywek w swoim mieście. I na tym zarabia.
- W drugim modelu to twórca bądź organizator ligi zgłasza się do nas. Ubieramy ją w nasz brand i dajemy wsparcie. Partner musi się liczyć z jednorazową opłatą licencyjną rzędu 1 tys. zł oraz opłaceniem licencji rocznej w wysokości 15 proc. puli wpisowego od wszystkich zespołów w sezonie. Przy tym wpisowe od każdego zespołu w zależności od oprawy medialnej j i liczby meczów sięga od 549 zł do 1349 zł. Każda liga musi liczyć minimum 8 zespołów - mówi Jarosław Szwiec.
Dwa razy w roku Extraliga.pl organizuje spotkania z partnerami, na których uczą się oni, w jaki sposób mogą zarobić lub pozyskać dodatkowe pieniądze na współpracy - m.in. pozyskując partnerów i sponsorów.
Drużyny za osiągane sukcesy sportowe otrzymują nagrody - vouchery na sprzęt sportowy, puchary. Firmy sponsorujące zespoły w rozgrywkach Extraliga.pl mają dzięki temu również dobrą reklamę, zyskując rozpoznawalność marki lokalnie i ogólnopolsko. Najlepsze drużyny z każdego miasta raz w roku mierzą się na
poziomie ogólnopolskim a zwycięzca w nagrodę wyjeżdża na mecz jednej z europejskich lig, z przelotem i zakwaterowaniem. W tym roku zwycięzca turnieju poleciał do Mediolanu na 3 dni, z wejściem na mecz Serie A: AC Milan vs Genoa.
Ligę najczęściej tworzą byli zawodnicy sportowi, pracownicy firm, lub sami ich właściciele. Mogą one funkcjonować w każdym, nawet najmniejszym mieście. Warunkiem jest minimum 8 zespołów oraz spełnianie jakościowych standardów współpracy, wyznaczonych przez Extraliga.pl.
- W kilku miastach zrezygnowaliśmy już ze współpracy z ligami, właśnie dlatego, że nie spełniały naszych standardów. Zależy nam na jakości, chcemy tworzyć profesjonalne rozgrywki, tak, żeby nasi zawodnicy mogli się poczuć jak w Ekstraklasie - mówi Jarosław Szwiec.
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
DepilConcept
EMS FitFactory
Equivalenza
F45 Training
Fast Line Studio
Fit +
Fit For Face
Gentlemen Barber Shop
Haircut Express
Hati Thai
Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia
In.Time
Jasmine Oriental Massage & Spa
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Laser on the Way
Martelle Studio
Men’s World Barber & Clinic
Nail Factory
Orient Massage & Thai Organic
Perfect Look Clinic
Platinum Active EMS
Sieć Instytutów Podologii Suela
Studio Figura
Thai Bali Spa
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...