Zarobek na autodetailingu

Autodetailing dopiero w Polsce raczkuje, ale wartość rynku szacowana jest na 300-400 mln zł. Ziebart, amerykański koncern wyspecjalizowany w autodetailingu, szuka franczyzobiorców.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Firma dostrzega ogromny potencjał polskiego rynku, dlatego właśnie od naszego kraju postanowiła zacząć rozwój w Europie. Decyzja była trafna o czym świadczy rosnący poziom sprzedaży w jej polskich placówkach m.in. przy salonach dilerskich marki BMW, Lexus i Audi i Volkswagen. – W każdym miesiącu w jednym salonie BMW do Ziebarta trafia od 50 do 70 proc. nowych samochodów. Podobne wyniki osiąga placówka przy Lexusie, Audi i Volkswagenie. Miesięczna wartość usług we wszystkich punktach z tendencją wzrostową to kilkadziesiąt tysięcy złotych. Łatwo to przełożyć na wartość całego rynku – mówi Bartosz Liszkowski.
Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, z usług autodetailingu korzystają przede wszystkim właściciele nowych samochodów klasy premium i ze średniej półki. Według raportu KPMG dla Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2016 roku pierwsza grupa zanotowała sprzedaż na poziomie 52 tys. aut, natomiast druga 363. – Można oszacować, że przynajmniej połowa właścicieli aut premium i ok. 15 proc. kierowców samochodów popularnych to potencjalni zainteresowani autodetailingiem. Biorąc pod uwagę wartość pojedynczego zlecenia dla luksusowego auta, czyli ok. 1750 zł i ok. 800 zł dla samochodu średniej klasy, wartość autodetailingu w skali kraju dla całego segmentu może wynieść nawet 90-100 mln zł rocznie – mówi Bartosz Liszkowski.
To jednak tylko część możliwości rozwoju branży autodetailngu jakie stwarza rynek motoryzacyjny. Kolejnym źródłem dochodu, z którego można wygenerować ok. 200 mln zł rocznie są samochody używane. – Skłonność do inwestowania w pielęgnację i ochronę aut w tym segmencie oceniam na 5 proc. Jednak ze względu na ich wolumen w Polsce, czyli 15 mln sztuk, wartość autodetailingu oceniana jest na kilkaset milionów złotych – mówi Bartosz Liszkowski.
Na razie właściciele aut premium stanowią 90 proc. wszystkich klientów firmy Ziebart Polska. Firma stara się jednak przyciągnąć do siebie właścicieli pozostałych samochodów. – Chciałbym, żeby struktura przychodów firmy odzwierciedlała stan rynku w Polsce, a przynajmniej, aby usługi segmentu popularnych aut stanowiły 50 proc. przychodów sieci Ziebart. Nastąpi to jednak prawdopodobnie za kilka lat, gdy wiedza o autodetailingu będzie większa i wzrośnie zasięg naszej sieci – mówi Bartosz Liszkowski.
W porównaniu z rynkiem międzynarodowym, branża autodetailingu w Polsce dopiero się tu rozwija. Rynek jest rozdrobniony, a usługi zaliczane do autodetailingu realizują małe warsztaty i serwisy samochodowe przez co ich jakość jest różna. Ziebart jest pierwszym poważnym graczem w branży, który działa na polskim rynku. – Jesteśmy na początku drogi rozwoju w Polsce. Na razie Ziebart ma tu cztery placówki, jednak wkrótce otworzą się kolejne. Mamy nadzieję, że w miarę rozwoju sieci będzie rosła popularność autodetailingu. Na pewno rozwój wiedzy na ten temat utrudnia brak innych dużych firm na rynku, ale z drugiej strony mamy więcej miejsca dla siebie, co nas bardzo cieszy – mówi Bartosz Liszkowski. W miarę rozwoju rynku, jego wartość może co roku wzrastać o kilkanaście procent. Jak twierdzi prezes Ziebart Polska rozwój uzależniony jest od poziomu sprzedaży nowych aut.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...