Tankowanie pod nowym szyldem

Babcia z pamiętnej reklamy już nie zatankuje motoru na stacji Statoil. Sieć zmienia nazwę.
Circle K – tak teraz będzie brzmieć nazwa sieci stacji paliw Statoil. Pierwsza warszawska stacja pod nowym szyldem została uruchomiona przy ul. Puławskiej 86. Proces zmiany marki na Circle K obejmie wszystkie stacje paliw w stolicy, a w dalszej kolejności całą sieć 352 stacji paliw w Polsce. Prace nad zmianą marki potrwają do końca marca 2018 roku. Właściciel zapewnia, że zostaną zorganizowane w taki sposób, aby nie utrudniać funkcjonowania stacji paliw.
– Firma Alimentation Couche-Tard skonsolidowała swoje detaliczne marki Statoil, Mac’s oraz Kangaroo Express (sieci sklepów convenience – przyp.red.) pod jedną globalną marką Circle K. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy, a na stacjach będzie pracował ten sam zespół pracowników – mówi Giedrius Bandzevičius, prezes firmy Circle K Polska.
Koncern zdecydował się na rebranding, by ujednolicić swój biznes w skali światowej. Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Couche-Tard, została wybrana na globalną markę detaliczną. Pod tym szyldem działa łącznie ponad 8 tys. sklepów convenience. Fakt, że to właśnie koncept handlowy udzieli swojego szyldu innym sieciom z grupy, w tym stacjom paliw, niesie jasne przesłanie: stacje mają być czymś więcej, niż tylko miejscem tankowania aut. Bogatsza oferta produktowa i gastronomiczna - to trendy, które na rynku stacji paliw stają się w ostatnich latach coraz wyraźniejsze. A Circle K w handlu detalicznym ma nie lada know how.
W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Dani. W tych krajach proces rebrandingu został już zakończony. Prace związane ze zmianą marki prowadzone są nadal w sieci stacji paliw w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia), a 11 maja proces rebrandingu oficjalnie rozpoczął się w Polsce. Jak zwykle w przypadkach rebrandingu konceptów sieciowych, w ramach których działają również franczyzobiorcy, pojawia się pytanie, kto zapłaci za zmianę szyldu. Zarząd Circle K zapewnia, że przedsiębiorcy, którzy dotychczas prowadzili swoje stacje pod szyldem Statoil, nie wydadzą na rebranding ani grosza.
Pożegnanie z sentymentem
Marka Statoil znika z polskiego rynku po 25 latach od debiutu nad Wisłą. Sieć zadebiutowała w 1992 roku i przez ćwierć wieku rozwinęła się do 352 stacji paliw na terenie całego kraju. W jej ramach działają zarówno stacje własne, jak i franczyzowe. Polakom marka Statoil jeszcze długo kojarzyć się będzie z popularną reklamą, której główną bohaterką była pewna starsza pani, dla której stacje paliw były głównym miejscem wszelkich zakupów.
Nowy właściciel, Couche-Tard, jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Kanadyjska firma posiada na świecie około 12 500 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 tys. pracowników. Akcje Alimentation Couche –Tard notowane są na giełdzie w Toronto (TSE).
Pod nową marką Circle K Polska kontynuuje rozwój sieci na polskim rynku. Pod koniec kwietnia br. zostały otwarte dwie nowe stacje paliw przy autostradzie A-1, już pod nowym logo Circle K. 11 maja następuje również zmiana nazwy programu lojalnościowego Statoil Extra na Circle K Extra Club.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej