Tankowanie pod nowym szyldem

Babcia z pamiętnej reklamy już nie zatankuje motoru na stacji Statoil. Sieć zmienia nazwę.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Circle K – tak teraz będzie brzmieć nazwa sieci stacji paliw Statoil. Pierwsza warszawska stacja pod nowym szyldem została uruchomiona przy ul. Puławskiej 86. Proces zmiany marki na Circle K obejmie wszystkie stacje paliw w stolicy, a w dalszej kolejności całą sieć 352 stacji paliw w Polsce. Prace nad zmianą marki potrwają do końca marca 2018 roku. Właściciel zapewnia, że zostaną zorganizowane w taki sposób, aby nie utrudniać funkcjonowania stacji paliw.
– Firma Alimentation Couche-Tard skonsolidowała swoje detaliczne marki Statoil, Mac’s oraz Kangaroo Express (sieci sklepów convenience – przyp.red.) pod jedną globalną marką Circle K. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy, a na stacjach będzie pracował ten sam zespół pracowników – mówi Giedrius Bandzevičius, prezes firmy Circle K Polska.
Koncern zdecydował się na rebranding, by ujednolicić swój biznes w skali światowej. Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Couche-Tard, została wybrana na globalną markę detaliczną. Pod tym szyldem działa łącznie ponad 8 tys. sklepów convenience. Fakt, że to właśnie koncept handlowy udzieli swojego szyldu innym sieciom z grupy, w tym stacjom paliw, niesie jasne przesłanie: stacje mają być czymś więcej, niż tylko miejscem tankowania aut. Bogatsza oferta produktowa i gastronomiczna - to trendy, które na rynku stacji paliw stają się w ostatnich latach coraz wyraźniejsze. A Circle K w handlu detalicznym ma nie lada know how.
W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Dani. W tych krajach proces rebrandingu został już zakończony. Prace związane ze zmianą marki prowadzone są nadal w sieci stacji paliw w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia), a 11 maja proces rebrandingu oficjalnie rozpoczął się w Polsce. Jak zwykle w przypadkach rebrandingu konceptów sieciowych, w ramach których działają również franczyzobiorcy, pojawia się pytanie, kto zapłaci za zmianę szyldu. Zarząd Circle K zapewnia, że przedsiębiorcy, którzy dotychczas prowadzili swoje stacje pod szyldem Statoil, nie wydadzą na rebranding ani grosza.
Pożegnanie z sentymentem
Marka Statoil znika z polskiego rynku po 25 latach od debiutu nad Wisłą. Sieć zadebiutowała w 1992 roku i przez ćwierć wieku rozwinęła się do 352 stacji paliw na terenie całego kraju. W jej ramach działają zarówno stacje własne, jak i franczyzowe. Polakom marka Statoil jeszcze długo kojarzyć się będzie z popularną reklamą, której główną bohaterką była pewna starsza pani, dla której stacje paliw były głównym miejscem wszelkich zakupów.
Nowy właściciel, Couche-Tard, jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Kanadyjska firma posiada na świecie około 12 500 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 tys. pracowników. Akcje Alimentation Couche –Tard notowane są na giełdzie w Toronto (TSE).
Pod nową marką Circle K Polska kontynuuje rozwój sieci na polskim rynku. Pod koniec kwietnia br. zostały otwarte dwie nowe stacje paliw przy autostradzie A-1, już pod nowym logo Circle K. 11 maja następuje również zmiana nazwy programu lojalnościowego Statoil Extra na Circle K Extra Club.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...