Franczyza od znanego kucharza

Kurt Scheller opowiada o swoim przepisie na zyskowną sieć franczyzową restauracji pod marką Kurt Scheller Bistro.
Skąd wziął się pomysł na otwarcie Kurt Scheller Bistro?
To nie był przypadek. Podróżowałem po całym świecie. Mieszkałem w różnych miejscach, gdzie uczyłem się kuchni regionalnych. Przez ten czas zdobyłem wiele cennych doświadczeń. W 1991 roku. podjąłem decyzję o przyjeździe do Polski. Zakochałem się w Polsce. Miałem po drodze jeszcze kilka różnych światowych kulinarnych epizodów ale widocznie Polska jest mi pisana. I nie żałuję, że tu jestem. Moja przygoda z Kurt Scheller Bistro zaczęła się od poszukiwań miejsca, w którym czułbym się dobrze. Do tego namówił mnie mój przyjaciel. Chcieliśmy stworzyć miejsce otwarte na ludzi ceniących dobry smak i jakość. Zaczęliśmy od podróży po Polsce, w celu sprawdzenia ofert bistro. Chciałem sprawdzić smak i jakość. W Polsce na palcach jednej ręki można policzyć lokale z segmentu premium, które zdecydowały się na rozwój poprzez franczyzę. Dlaczego tak trudno stworzyć cieszący się powodzeniem system franczyzowy? Wśród sieci królują pizzerie, bez problemu znajdziemy restauracje z kuchnią arabską, coraz większą popularnością cieszą się też sushi bary czy bary szybkiej obsługi, ze świecą szukać można bistro z wysoką jakością.
Podczas powstawania koncepcji naszego bistro zrodziła się myśl, aby stworzyć kuchnię otwartą. Myślę, że ten pomysł był bardzo trafny, bo tego rodzaju bistro to nowość na kulinarnej mapie Polski, a ludzie mają chęć uczestniczenia w spektaklu, jaki się tworzy podczas przygotowywania potraw. Wiem, jak powinna wyglądać praca na każdym stanowisku i czego muszę wymagać od pracowników, dlatego nasz projekt opieramy na jednolitych standardach obsługi klienta. Fundamentalną ideą franczyzy Kurt Scheller Bistro jest utrzymanie obowiązujących standardów jakości, ale także stale dążymy do ich podwyższania. Ta idea według nas jest kluczowym aspektem prowadzenia przedsiębiorstwa. Franczyza Kurt Scheller Bistro działa właśnie według jasnych standardów, co jest olbrzymim atutem dla franczyzobiorców. Wymagam, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Wtedy ten system się po prostu sprawdza. Wszystko, zaczynając od receptury a kończąc na wystroju wnętrza jest głęboko przemyślane i dopracowane w każdym detalu. Przy tak dopracowanej koncepcji znacząco ograniczone jest ryzyko niepowodzenia prowadzonej działalności. Dobra franczyza oznacza bowiem prowadzenie biznesu pod znaną marką, w ramach sprawdzonego konceptu. Sprawdziłem to tworząc tą ideę.
W menu kluczową kwestią jest przestrzeganie receptur. Kucharze często modyfikują skład, smak i wygląd potraw przez co trudno jest mówić o obowiązującej w sieci standaryzacji. Wierzę, że każde danie można przyrządzić tak, aby było smaczne, dlatego chcę przekazać innym zdobyte przez lata doświadczenie. Chciałbym, aby moje poczucie smaku, moje receptury i koncepcja kuchni były dostępne w wielu miejscach w Polsce stąd też między innymi zrodziła się idea Kurt Scheller Bistro w postaci franczyzy.
Stworzyliśmy oryginalną i prostą aranżację, która jest do odwzorowania w każdym nowo otwieranym punkcie.
Aby sprawnie i efektywnie zarządzać Kurt Scheller Bistro potrzebne jest zarówno doświadczenie, jak i określone cechy charakteru i predyspozycje. Niestety tych ostatnich nie zagwarantuje nam nawet najlepszy system franczyzowy.
Co wyróżnia system franczyzowy Kurt Scheller Bistro?
Przystąpienie do sieci Kurt Scheller Bistro na zasadzie franczyzy nie wymaga posiadania dużego kapitału. Franczyzobiorca otrzymuje szereg szkoleń, które pozwalają w sprawdzony sposób osiągnąć sukces. Jako franczyzodawca wspieramy sprzedaż za pomocą akcji marketingowych promując rozpoznawalność marki. Pomagamy w alokacji asortymentu, prowadzimy systemy motywacyjne dla pracowników.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Przede wszystkim sprawdzamy zaangażowanie do prowadzenia działalności pod naszą marką i zdolność finansową. Potencjalny franczyzobiorca powinien mieć doświadczenie gastronomiczne ale najważniejsze jest zaangażowanie w prowadzeniu działalności.
Ile franczyzowych bistro zamierzacie otworzyć w najbliższym czasie?
Zakładamy wzrost liczby bistro na terenie Polski. Wzbogacając naszą ofertę stajemy się coraz bardziej atrakcyjni na rynku franczyz. Na początku nie chcieliśmy rozpowszechniać informacji o tym, że oferujemy Kurt Scheller Bistro jako franczyzę, ponieważ zależało nam na tym, aby sprawdzić i dopracować każdy szczegół. To wszystko działo się na zasadzie poczty pantoflowej i ludzi, którzy po odwiedzeniu naszego wzorcowego lokalu i spróbowaniu naszego menu, doszli do wniosku, że to byłby dobry pomysł na biznes. Dziś ujawniamy się.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej