British School wzmocni markę?

Sieć szkół językowych British School stopniała. Ale tendencja ma się podobno odwrócić.
Jeszcze kilka lat temu sieć franczyzowa British School liczyła ponad 50 placówek, dzisiaj jest ich nieco ponad 40. – Franczyzobiorcy rezygnują z różnych powodów, ale najczęściej chodzi o to, że zmieniają plany życiowe, inaczej sobie wyobrażają prowadzenie takiego biznesu, albo początkowo potencjalnie atrakcyjna lokalizacja okazuje się nietrafiona – tłumaczy Robert Pieczkowski, właściciel Ogólnopolskiej Szkoły Języków British School. Tłumaczy on, że ten biznes, podobnie jak każda firma, wymaga poświęcenia czasu i dużego zaangażowania.
– Nie wymagamy, żeby franczyzobiorca znał języki, dlatego wielu osobom wydaje się, że wystarczy zatrudnić odpowiednich ludzi i zainwestować minimum 25 tys. zł – tłumaczy Robert Pieczkowski.
Ponadto konkurencja na tym rynku jest już tak duża, że coraz trudniej o dobrą lokalizację. British School najwięcej szkół ma w stolicy i okolicach a także na Warmii i Mazurach. Najmniej ich funkcjonuje w okolicach Śląska, więc to tam potencjalni franczyzobiorcy mają największe szanse na odniesienie sukcesu.
W kolejnych latach placówek franczyzowych British School ma otwierać się dużo więcej. Franczyzodawca zapowiada, że już w tym roku ruszy ich co najmniej 10.
– Naszym ogromnym plusem jest fakt, że jesteśmy stabilną firmą, która działa na rynku już ponad 20 lat – mówi Robert Pieczkowski. Ponadto British School uatrakcyjnia ofertę m.in. o różnego rodzaju wyjazdy zagraniczne dla podopiecznych w sezonie letnim.
– Dzięki temu franczyzobiorcy będą mogli zarobić również podczas wakacji, które zazwyczaj dla szkół językowych są martwym sezonem – tłumaczy Robert Pieczkowski.
Franczyzobiorcy British School muszą zainwestować we współpracę minimum 25 tys. zł. Inwestycja zwraca się zwykle w przeciągu dwóch lat – twierdzi franczyzodawca. Potrzebują też lokalu o powierzchni ok. 120 m2. Opłaty już w trakcie współpracy ustalane są indywidualnie – w zależności od wielu czynników m.in. lokalizacji, wielkości miasta, szacunkowej liczby kursantów. Zarówno ich forma jak i częstotliwość różni się u różnych franczyzobiorców.
– Nie mamy stałego schematu działania, jesteśmy bardzo elastyczni – tłumaczy Robert Pieczkowski. Zapewnia on także, że firma może pomóc franczyzobiorcom nie tylko dobrać lokalizację, ale i pracowników, a nawet stworzyć dobry biznesplan. W ramach współpracy mają oni także dostęp do bezpłatnych szkoleń i wsparcie marketingowe.
– Ponadto nasi partnerzy mają z nami stały kontakt, nie tylko telefoniczny czy mailowy. Chętnie spotykamy się w siedzibie partnerów albo zapraszamy ich do nas. Chcemy, żeby mogli oni liczyć na naszą pomoc na każdym etapie współpracy – mówi Robert Pieczkowski.
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej