Wykorzystać szansę

Bałam się, że przegapię dobry moment na założenie firmy i wciąż będę tylko pracownikiem – mówi Magdalena Berłowska, franczyzobiorczyni DDD Dobre Domu
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Zaczynała jako szeregowy pracownik, była też kierownikiem sklepu franczyzowego i własnego pod tą marką. W sierpniu 2014 roku, mając 35 lat została franczyzobiorczynią DDD Dobre Dla Domu, przejmując salon własny firmy w Stargardzie Szczecińskim. Z punktu widzenia franczyzodawcy to wymarzony kandydat, ponieważ zna nie tylko branżę, ale i firmę, której licencję chce kupić.
Na pytanie, dlaczego zdecydowała się na przejęcie salonu z podłogami i drzwiami, Magdalena Berłowska odpowiada: – Pracowałam w salonie meblowym, byłam kierownikiem i księgową – wspomina. - Kiedyś prowadziłam nawet działalność gospodarczą, ale nie była to firma z prawdziwego zdarzenia, a ja zawsze chciałam mieć swoją firmę. Bałam się, że przegapię właściwy moment i do końca życia pozostanę pracownikiem najemnym. Byłam jednak czujna i wykorzystałam swoją szansę.
– Objęłam placówkę z kilkuletnią historią, w dobrej lokalizacji oraz rozpoznawalną wśród mieszkańców Stargardu – wspomina. – Poświęcałam sklepowi mniej czasu niż na etacie, ale głównie dzięki doświadczonym pracownikom i temu, że przejęłam funkcjonujący salon – rozkręcony biznes, którego trzeba wyłącznie przypilnować.
Rozwój to podstawa
Na początku franczyzobiorczyni zatrudniała dwie osoby, sama zaś nadal pracowała jako kierownik sklepu, z tą różnicą, że cały zysk należał do niej. W przejętym sklepie wprowadziła pewne zmiany organizacyjne, ale nie robiła rewolucji, by nie psuć tego co już działa poprawnie. Jej firma rozwijała się stopniowo, ale konsekwentnie – cały czas do przodu, jak sama mówi.
Nieco ponad rok po przejęciu sklepu w Stargardzie Magdalena Berłowska zdecydowała się na uruchomienie kolejnego sklepu pod marką DDD Dobre Dla Domu w oddalonych o ok. 60 km Policach, a po kolejnym roku przejęła salon DDD w Koszalinie. Franczyzobiorczyni DDD Dobre Dla Dom mówi, że decyzję o kolejnych sklepach podjęła dość szybko.
– Kiedy biznes idzie dobrze, a współpraca z franczyzodawcą przebiega płynnie i bez zastrzeżeń z obu stron, decyzja o pogłębianiu współpracy jest łatwa, a przedmiotem rozważań są kwestie techniczne, organizacyjne i finansowe – mówi Magdalena Berłoska. Dodaje, że otwarcie kolejnych sklepów pozytywnie wpływa na optymalizację kosztów i logistyki w jej firmie. Ma również pozytywny wpływ na wizerunek firmy w regionie – Duży może więcej – mówi franczyzobiorczyni. jako operator trzech salonów jesteśmy poważniejszym partnerem nie tylko dla dostawców, ale też wykonawców i architektów. Dzięki nowym sklepom możemy być również postrzegani jako bardziej stabilny i wiarygodny podmiot, a klienci z regionu mogą wybrać najbliższy sklep - dodaje.
Magdalena Berłowska, zapytana, jak godzi odległości między salonami (nawet 150 km), odpowiada, że nie ma z tym problemu, gdyż nie musi codziennie odwiedzać każdego sklepu i większość spraw załatwia zdalnie, a w każdym salonie jest przynajmniej raz w tygodniu. Dodaje też, że nie ma potrzeby kontrolowania swoich pracowników na miejscu, raczej stara się ich wspierać w ich pracy. W każdym ze sklepów franczyzobiorczyni zatrudnia 3 osoby - kierownika, zastępcę i doradcę klienta. Jednak każda z tych osób obsługuje klientów.
– Ufam swoim ludziom i doceniam ich zaangażowanie, zwłaszcza, że pozyskanie dobrego pracownika to dzisiaj jedno z największych wyzwań w handlu - dodaje. – Doświadczenie ostatnich lat nauczyło mnie, że na rozmowie kwalifikacyjnej warto na przykład sprawdzić znajomość tabliczki mnożenia czy wzoru na pole i obwód prostokąta, bo nie dla wszystkich to takie oczywiste – dodaje.
Lepszy klient na trudniejszym rynku
Około 60 proc. klientów Magdaleny Berłowskiej to właściciele nowych mieszkań i domów. Pozostałe 40 proc. to tzw. klienci remontowi. Blisko połowa z nich to klienci pozyskiwani aktywnie, klienci z polecenia, znajomi dotychczasowych klientów lub tacy, których przyprowadził zaprzyjaźniony architekt. – W dobrze funkcjonującym biznesie, klient wchodzący do sklepu rzadko jest przypadkowy, dlatego rolą franczyzobiorcy jest rozpoznanie lokalnego rynku i dotarcie do potencjalnych klientów w sposób precyzyjny, efektywny – mówi franczyzobiorczyni.
Pytana o rynek wyposażenia wnętrz Magdalena Berłowska mówi, że jest on coraz bardziej wymagający i konkurencyjny. Dodaje też, że bardzo pozytywnie ocenia to, jak w ciągu ostatnich lat zmienili się klienci, którzy są teraz lepiej wyedukowani, przygotowani do zakupów i chętniej sięgają po towary ze średniej i wyższej półki. Taki typ klienta często trafia do salonu Magdaleny Berłowskiej z polecenia innych klientów lub w obecności architekta. A dla sklepu specjalistycznego to bardzo dobra wiadomość.
DDD Dobre Dla Domu to jedna z najbardziej doświadczonych sieci z podłogami, drzwiami oraz akcesoriami. Jest też jedną z bardziej stabilnych franczyz w branży. W swoim modelu biznesowym firma postawiła na specjalizację oraz ofertę ze średniej i wyższej półki. Firma dopuszcza też możliwość łączenia salonu DDD ze sklepami z branż pokrewnych, np. z wyposażeniem łazienek czy meblami.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...