Specjalizacja to podstawa

Gabinet, który ma w ofercie wszystkie usługi, nie wyróżnia się niczym na rynku. A to błąd – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept.
Jak rozwija się rynek usług kosmetycznych w Polsce?
Bardzo szybko. Należy do najszybciej rozwijających się rynków w naszym kraju. Jego wartość szacowana jest na 1,4 mld złotych i rośnie o około 10 proc. rocznie.
Ale też konkurencja duża… Jest tu miejsce dla nowych firm?
Na polskim rynku funkcjonuje kilkadziesiąt tysięcy salonów kosmetycznych, głównie małych, opierających działalność na grupie stałych i lojalnych klientów. Większość gabinetów prowadzona jest przez osoby związane z kosmetyką, które same wykonują zabiegi, ale w większości nie dysponują doświadczeniem biznesowym. W pewnym sensie panuje przekonanie, że najważniejsze jest poszerzanie zakresu usług, bo z samej specjalizacji trudno wyżyć. Tymczasem jest odwrotnie – gabinet, który ma w ofercie wszystko, nie wyróżnia się niczym na rynku. Nasze klientki są coraz bardziej świadome, wyedukowane i wymagające. Oczekują pogłębionej, profesjonalnej wiedzy, a w naszych gabinetach spodziewają się znaleźć zabiegi na najwyższym poziomie, zgodne z najnowszymi trendami i wiedzą z dziedziny kosmetologii oraz wykonane przy użyciu nowoczesnych urządzeń. Takie gabinety są na rynku potrzebne i jest dla nich miejsce, o czym świadczy zainteresowanie naszych franczyzobiorców otwarciem kolejnych punktów.
Czy franczyzobiorca Depil Concept musi mieć doświadczenie branżowe?
Nie. Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy na własny rachunek. Musi też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.
Jakie są najważniejsze cechy dobrego franczyzobiorcy?
Po pierwsze świadomość. Decyzja o założeniu własnej firmy musi być przemyślana w pełni świadoma. We franczyzie niezmiernie ważna jest również postawa – franczyzobiorca musi pamiętać, że franczyza to jego biznes i nic nie zastąpi jego osobistego zaangażowania. Franczyzobiorca nie może też samodzielnie modyfikować systemu lub selektywnie traktować know-how franczyzodawcy. System franczyzowy to całość, pewien zbiór sprawdzonych praktyk biznesowych, których stosowanie zapewnia sukces, ale wymaga konsekwentnej realizacji i codziennego wykonywania ściśle określonych czynności.
Rozmawiał Łukasz Michalak
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej