Przepis na opłacalną pizzerię

Jak otworzyć i poprowadzić własną pizzerię radzi Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju Telepizza Poland.
Gdzie najlepiej otworzyć pizzerię?
Telepizza otwiera restauracje przy głównych ulicach, centrach miast, a także lokale w strefie food court w centrach handlowych zarówno w dużych miastach, jak i w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. osób. Profil lokalu dopasowujemy do warunków i potrzeb otoczenia. Np. w centrum handlowym wystarczy mniejszy punkt z szybką obsługą. W niektórych przypadkach nie ma sensu otwierania większej restauracji, gdyż jest to nieopłacalna inwestycja. Galerie charakteryzują się szybkim przepływem osób, a klienci zazwyczaj nie mają czasu na celebrowanie posiłków. Jedzą w przerwach między zakupami. Duży lokal mógłby stać się nierentowny, choćby przez wysoki czynsz najmu. Większa placówka lepiej sprawdza się przy ruchliwej ulicy albo na osiedlu, gdzie ludzie spędzają wolny czas. Jeśli pizzeria powstaje na osiedlu mieszkaniowym to jego klientami najprawdopodobniej będą w dużej mierze rodziny z dziećmi. Warto więc dopasować wnętrze lokalu do ich potrzeb i zapewnić np. kącik dla dzieci i zaciszne miejsce dla karmiących matek. Istnieje jednak możliwość połączenia obu formatów.
Jaki jest najlepszy lokal na pizzerię?
Najlepiej, żeby restauracja mieściła się na parterze w budynku przy ruchliwej ulicy, a nieopodal niej można było łatwo zaparkować. Czynsz za lokal powinien mieścić się w granicach normy odpowiedniej dla danej lokalizacji. W przeciwnym razie restauracja może mieć problem z osiągnięciem rentowności. W lokalach już funkcjonujących również warto czasem podjąć próbę negocjowania cen najmu. Franczyzobiorcy Telepizzy mogą liczyć na pomoc franczyzodawcy w tym zakresie. Kolejnym etapem jest przygotowanie restauracji do użytku. Telepizza dostarcza partnerowi gotowy projekt lokalu. Licencjobiorca otrzymuje projekt technologiczny części kuchennej i aranżację sali dla klientów. Wsparcie specjalisty jest bardzo ważne. Przepisy sanepidu są bardzo skomplikowane i wymagają dużej wiedzy by wnętrze restauracji było urządzone zgodnie z obowiązującymi wymogami.
Jaki jest koszt urządzenia pizzeri?
Koszt urządzenia lokalu uzależniony jest od jego powierzchni. Wyposażenie obejmuje urządzenia kuchenne, z których najważniejszy jest piec do pizzy. Dostarczamy jednakowe piece do wszystkich placówek, by w każdym lokalu zachować obowiązujący w Telepizza standard. Mamy podpisaną umowę z producentem, który gwarantuje korzystną cenę zakupu i serwis urządzeń.
Ważnym elementem w biznesie gastronomicznym są również działania marketingowe, dzięki którym lokal ma zapewnioną widoczność, co z kolei ma wpływ na liczbę klientów odwiedzających restauracje i zamawiających w dostawie. Firma dba o widoczność marki, prowadzimy zarówno kampanie lokalne jak i globalne, począwszy od wyszukiwarki Google, sieci reklamowej GDN, poprzez obecność z reklamą na największych portalach informacyjnych oraz mediach społecznościowych. Jednym z kluczowych elementów marketingu lokalnego, są ulotki reklamowe dostarczane klientom do skrzynek pocztowych lub na klamki drzwi. Jednak, żeby takie działania reklamowe były skuteczne, trzeba je powtarzać z określoną częstotliwością.
Rozmawiała Magdalena Kurda
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej