Podróże w sieci

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Łask, Wągrowiec, Warszawa, Jelenia Góra, Kuźnia Raciborska i Myszków – to tutaj powstają najnowsze biura podróży, zrzeszone w sieci Travel Shops. Ruszą jeszcze przed wysokim wakacyjnym sezonem. Dziś sieć liczy ok. 60 biur, z czego tylko pięć to placówki własne, reszta działa we franczyzie.
Sądzę, że jedną z istotniejszych trudności w otwarciu biura podróży jest błędne przeświadczenie wielu zainteresowanych osób, że prowadzenie takiej placówki jest bardzo proste i nie wymaga wiedzy ani dużego nakładu czasu i pracy – mówi Krzysztof Czech, prezes zarządu Travel Shops. Nic bardziej mylnego. Owszem, prowadzenie własnego biura podróży sprawia wielką frajdę, zwłaszcza jeśli łączymy to pasją podróżowania. Ale to jest biznes jak każdy: wymaga czasu, pracy, pieniędzy i kreatywności. Przystępując do sieci partner zyskuje bardzo wiele wymiernych korzyści, chociażby dostęp do bardzo szerokiej oferty touroperatorów, plus co najmniej kilka lat przewagi na starcie w stosunku do indywidualnego agenta.

Do Travel Shops mogą się przyłączyć zarówno zupełnie nowe podmioty, jak i funkcjonujące już na rynku turystycznym agencyjne biura podróży. Można wybrać jeden z dwóch modeli współpracy: stacjonarne biuro podróży lub mobilny doradca. Całkowity koszt inwestycji dla biura podróży mieści się w kwocie 10 -20 tys. zł, a dla mobilnego doradcy poniżej 5 tys. zł. Obowiązkowe wyposażenie biura to komputer, urządzenie wielofunkcyjne, telefon. Opłaty wstępne są zróżnicowane i zależą od tego, czy jest to nowy podmiot na rynku, czy funkcjonujący już agent turystyczny. Opłata franczyzowa wynosi 10 proc. od miesięcznych przychodów.
Odpowiednia lokalizacja dla biura podróży to centrum handlowe albo „handlowa” ulica. Lokal powinien mieć minimum 15 m2. Jeśli mieści się poza centrum handlowym, musi mieć bezpośrednie wejście z ulicy, znajdować się na parterze i mieć minimum jedną witrynę do prezentowania ofert.
Biuro uruchamiamy w ciągu 30 dni. Wcześniej pomagamy partnerowi w wyborze lokalu i lokalizacji – zapewnia Krzysztof Czech. – Partner otrzymuje od nas kompleksowe szkolenie z systemów rezerwacyjnych, z oferty, standardów sieci, procedur i uprawnień. Nasze biura mają do dyspozycji podręcznik operacyjny oraz dedykowany nowoczesny system zarządzania sprzedażą CRM. Każde wyposażamy w indywidualne kompletne strony www, ze ścieżką rezerwacji i e-narzędziami do obsługi klienta.
Franczyzodawca podkreśla, że nie jest to ten rodzaj biznesu, w którym od razu osiąga się duże zyski. Pierwszy rok prowadzenia biura trzeba potraktować jako inwestycję. Dobrze, gdy w tym czasie placówka wychodzi na zero, może z małym plusem.
Po tym okresie dobrze prowadzona placówka powinna zacząć osiągać coraz większą dynamikę rozwoju, co trwa około 3-4 lata. Potem ta dynamika wprawdzie spada, ale obroty biura powinny się utrzymywać na wysokim poziomie – dodaje prezes Travel Shops. – Budowanie bazy klientów trwa cały czas. Dziś, z różnych przyczyn, nie funkcjonuje pojęcie „stałej bazy klientów”. Działamy na rynku konkurencyjnym, a to oznacza, że inni starają się przejąć naszych klientów, a i my sami również czynimy starania o odebranie klientów konkurencji.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €