Biznes w pełnym świetle

A-T otwiera sklepy franczyzowe w miastach powyżej 25 tys. mieszkańców. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. sprzedażą artykułów elektrycznych zajmuje się od 1990 roku. Pod jej szyldem działają 74 sklepy elektryczno-oświetleniowe, 41 hurtowni elektrycznych, 4 salony oświetleniowe „Fabryka Światła”, sklep wyprzedażowy. Firma współpracuje też z ajentami – 33 placówki sieci to ajencyjne sklepy – hurtownie elektryczno-oświetleniowe.
– Docelowo chcemy mieć 300 placówek na terenie całej Polski. W tym roku zaplanowaliśmy 10 nowych – mówi Paweł Jarmużek, prezes zarządu A-T S.A. – W najbliższym czasie mamy otwarcia w Wałczu, Chełmie, Krośnie.
Firma szuka partnerów w miastach powyżej 25 tys. mieszkańców – takich, gdzie jeszcze nie ma swojej placówki. Teraz najbardziej pożądane są lokalizacje na Podkarpaciu, Śląsku, Dolnym Śląsku, w Lubuskiem i w południowo-wschodniej Polsce.
– Wśród ajentów mile widziane są firmy rodzinne z naszej branży, którym dajemy możliwość zwiększenia potencjału, poprzez dobre ceny, nowocześnie urządzoną i zatowarowaną placówkę, dostarczanie towar z magazynu centralnego nawet w 24 godizny, możliwość skorzystania z zasobów towarowych innych placówek – wylicza Paweł Jarmużek. – Chętnie nawiązujemy też współpracę z firmami z doświadczeniem handlowym, choć niekoniecznie z naszej branży. Nowi ajenci przechodzą pełen cykl szkoleń, są pod opieką i osobistą asystą naszych ludzi przed i po otwarciu.
A-T inwestuje w wyposażenie lokalu, branding zewnętrzny i marketing oraz przekazuje do dyspozycji zatowarowanie. Ajent otrzymuje gotowy do otwarcia sklep, wraz z komputerami i systemem do obsługi transakcji.
– Ajent przygotowuje lokal jedynie od strony technicznej. Staramy się tak dobierać lokale, aby kwota inwestycji ze strony partnera nie przekraczała 20 tys. zł. Resztę wydatków pokrywa A-T – dodaje Paweł Jarmużek.
Wstępna opłata wynosi 5 tys. zł. netto. Nie ma opłat miesięcznych. Centrala A-T oraz ajent dzielą się zyskiem, wypracowanym przez placówkę. Według franczyzodawcy salon powinien stać się rentowny najpóźniej w ciągu dwóch pierwszych kwartałów działalności. Z kolei zwrot z inwestycji franczyzobiorcy powinien nastąpić w przeciągu roku.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej