Gwiazdki we franczyzie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W Polsce i 15 innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej Grupa Hotelowa Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek, należących do AccorHotels: Mercure, Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel oraz ibis, ibis Styles i ibis Budget. W dziewięciu krajach ma obecnie 117 obiektów, o zróżnicowanym standardzie: od 1 do 5 gwiazdek. Najwięcej w Polsce – 77.
Przed końcem tego roku otworzymy dwa hotele w Bośni i Hercegowinie oraz Mercure Belgrad Excelsior. Wchodzimy tym samym na zupełnie nowe, ale i obiecujące dla nas rynki. W Rumunii, lada chwila otwiera się Mercure Sighisoara oraz drugi hotel Mercure w Bukareszcie – informuje Małgorzata Morek, odpowiedzialna za rozwój franczyzowy grupy Orbis. – Prowadzimy cztery kolejne inwestycje własne: ibis Vilnius Centre, ibis Styles Warszawa, ibsi Styles Szczecin oraz ibis Budget Gdańsk Posejdon. W tych nowych obiektach będzie w sumie ponad 500 pokoi dla gości. Ponadto pracujemy nad poszerzeniem sieci o następne 33 hotele, z czego sześć to będą inwestycje własne, a 27 to zaawansowane projekty umów o zarządzanie lub franczyzę. Większość tych planów zostanie zrealizowana w 2018 roku.

Podstawowym kryterium, jeśli chodzi o przyłączenie hotelu do sieci AccorHotels, jest wielkość obiektu i jego lokalizacja. Powinien znajdować się w okolicy z dużym potencjałem biznesowym lub turystycznym. W przypadku franczyzy hotel powinien posiadać też minimum 50 pokoi.
Chociaż jesteśmy także otwarci na obiekty o mniejszej liczbie pokoi, ale mające potencjał rozwojowy. Czyli takie, których właściciele planują rozbudowę, bo rynek jest perspektywiczny – podkreśla Małgorzata Morek. – Etap planowania takiej inwestycji jest najlepszym momentem, aby się z nami skontaktować.
Umowy franczyzowe zawierane są na okres 10 lat. Warunki współpracy i wysokość opłat są indywidualnie ustalane pomiędzy centralą i partnerami. Orbis zdradza tylko, że opłaty są „zmienne w czasie”.
Największą zaletą franczyzy hotelowej jest na pewno sam fakt przynależności do znanej sieci i możliwość powieszenia nad wejściem rozpoznawalnego i budzącego zaufanie szyldu.
Ale to nie jedyna wartość – zauważa Małgorzata Morek. Dzielimy się z franczyzobiorcą naszym know-how, udostępniamy nasze narzędzia dystrybucyjne i marketingowe. Jako sieć o globalnym zasięgu podłączamy hotele do silnej platformy rezerwacyjnej AccorHotels.com. Oferujemy też franczyzobiorcom lepsze warunki handlowe w kanałach dystrybucji typu OTA (Online Travel Agents), które na niezależne hotele wywierają dużą presję. Przejmują część ich biznesu, oferując w zamian obecność w różnego rodzaju portalach rezerwacyjnych. My pomagamy lepiej zarządzać tymi kanałami dystrybucji. Ponadto dajemy dostęp do bazy stałych klientów i obecność w globalnych systemach dystrybucji, z których korzystają linie lotnicze i światowe korporacje. Proponujemy też podnoszenie kwalifikacji pracowników w naszym centrum szkoleniowym „The Academie AccorHotels” oraz możliwość zaopatrzenia hoteli po specjalnie wynegocjowanych warunkach u dostawców.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w połowie 2016 roku w Polsce było 2373 hoteli (2,5 proc. więcej niż rok wcześniej). W przygotowanym przez KPMG raporcie pt. „Jak budować pozytywne doświadczenie klientów. Analiza wiodących praktyk zarządzania doświadczeniami klientów na rynku polskim.” marka Mercure została uznana przez konsumentów za najlepszy hotelowy brand w Polsce. Badanie przeprowadzone zostało w I kwartale 2017 r. Wzięło w nim udział 5 tys. osób, które zapytano o doświadczenia z 200 markami z 9 branż.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €