Pieniądze z pudełka

Lokale Mad Box – jak zapewnia franczyzodawca – przynoszą zyski już w pierwszym miesiącu. Ile trzeba zainwestować?
Pierwszy lokal Mad Box powstał w Grodzisku Mazowieckim w 2014 roku. Teraz funkcjonuje już kolejny, w Skarżysku Kamiennej, działający we franczyzie. Następne dwa franczyzowe mają powstać w Gdańsku i Bydgoszczy.
Mad Box serwuje jedzenie inspirowane kuchnią orientalną, smażone w woku. Jako że koncept opiera się na pomyśle jedzenia na wynos lub w dostawie, potrawy podawane są w kartonowych pudełkach.
– Jednak nie jest to niezdrowy street food – podkreśla Marcin Płużyczka, franczyzodawca Mad Box. – Korzystamy ze zdrowych produktów, posiłki przygotowywane są w obecności klientów, w otwartej kuchni.
Koncept Max Box najlepiej sprawdzi się w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Konieczny jest lokal o powierzchni minimum 40-50 m2, co pozwoli na ustawienie kilku stolików. Koszty inwestycji, według szacunków franczyzodawcy, wahają się wówczas od 20 do 60 tys. zł, w zależności od stanu technicznego pomieszczeń. Możliwe jest też otwarcie punktu wyłącznie z okienkiem podawczym – wtedy potrzebny jest mniejszy lokal, a i wydatki na starcie są niższe (18-20 tys. zł).
Franczyzodawca może pomóc w wyborze odpowiedniej lokalizacji oraz (w razie potrzeby) przy negocjowaniu warunków najmu, w zrobieniu projektów technicznych i przygotowaniu lokalu do koniecznych odbiorów. Doradza w kompletowaniu pierwszego zatowarowania, udostępnia listę dostawców, którzy zapewniają sieci rabaty. Franczyzobiorcy oraz ich personel przechodzą szkolenia – z zarządzania lokalem, przygotowywania menu, obsługi gości.
Pierwszych pięciu franczyzobiorców skorzysta z promocyjnej ceny opłaty licencyjnej – 2,5 tys. zł Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł – także dla pierwszej piątki biorców.
– Obydwa działające lokale już w pierwszym miesiącu nie tylko zarobiły na koszty stały, ale też odnotowały pierwsze zyski – zapewnia Marcin Płużyczka. – Inwestycja w lokal w Grodzisku Mazowieckim zwróciła się po czterech miesiącach.
Jak mówi właściciel konceptu, lokal w grodzisku dziennie sprzedaje średnio 80-100 pudełke z jedzeniem. W większości – aż 80 proc. – są to zamówienia na wynos i w dostawie.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej