Przybywa sklepów z e-papierosami

W ostatnich tygodniach sieć eSmoking World urosła o dziewięć nowych punktów sprzedaży, głównie franczyzowych.
Nowe sklepy eSmoking World ruszyły m.in. w Warszawie, Łodzi, Zgierzu, Chrzanowie, Kątach Wrocławskich czy Stalowej Woli. Właścicielami nowo otwartych punktów są zarówno nowi franczyzobiorcy, jak i dotychczasowi. Otwarciom sprzyjają obowiązujące przepisy, ponieważ w maju minął okres przejściowy, jaki producenci i dystrybutorzy mieli na dostosowanie się do nowych przepisów wynikających z tzw. ustawy tytoniowej. Zgodnie z obowiązującym prawem sprzedaż e-papierosów i liquidów jest możliwa wyłącznie w punktach stacjonarnych, a wszystkie produkty znajdujące się w obrocie muszą być przebadane i zgłoszone w europejskim rejestrze.
– Pozytywnie odczuwamy skutki nowych regulacji. Produkty są bezpieczniejsze, ponieważ rynek oczyszcza się z nieprzebadanych artykułów niewiadomego pochodzenia, które dominowały w sprzedaży internetowej – wyjaśnia Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmoking World. – Zmiany przepisów dobrze oceniają również nasi franczyzobiorcy, gdyż sprzedaż e-papierosowych produktów jest teraz możliwa wyłącznie w punktach stacjonarnych.
eSmoking Wolrd jest obecnie częścią koncernu British American Tobacco. Firma stanowi największą multibrandową sieć sprzedaży e-papierosów w Europie. Zarządza siecią około 856 sklepów, w tym 406 franczyzowych i partnerskich oraz blisko 450 własnymi. Aż 80 proc. franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden sklep.
Koszt uruchomienia sklepu oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Sklepy powstają głównie w miastach liczących 10-60 tys. mieszkańców. Przedstawiciele centrali firmy twierdzą, że inwestycja zwraca się średnio w 9-12 miesięcy.
Polski rynek papierosów wart jest mniej więcej 27 mld zł, zaś papierosów elektronicznych ok. 450 mln zł. W najbliższych latach proporcje te będą się wyrównywać, a według prognoz Wells Fargo do 2021 roku sprzedaż papierosów elektronicznych przerośnie poziom sprzedaży tradycyjnych papierosów.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej