Zyski z wnętrza

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W branży wyposażenia i wykończenia wnętrz konkurencja jest coraz silniejsza?
Rzeczywiście, działamy w niezwykle konkurencyjnej branży. Sklepy tradycyjne muszą mierzyć się z internetowymi, pracującymi na niskich marżach oraz rosnącą siłą kanału DIY. Na rynku obserwujemy jednak stopniową konsolidację, w wyniku której rośnie znaczenie placówek sieciowych. Jednocześnie ewoluują oczekiwania klientów. Sklepy drzwi i podłóg VOX kierują swoją ofertę do odbiorcy w segmencie średnim i wyższym. Równocześnie rośnie liczba naszych salonów, które poza drzwiami i podłogami oferują również meble. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy preferują zakupy w miejscach zapewniających szeroki asortyment, fachowe doradztwo, kompleksową obsługę, usługę projektowania wnętrz. Wymagają perfekcyjnego serwisu, wysokiej jakości, są bardzo zaangażowani w urządzanie swojej przestrzeni życiowej i są gotowi wydać na to nieco więcej pieniędzy.

Jak duża jest obecnie sieć salonów VOX?
Ponad 60 salonów drzwi i podłóg na terenie całego kraju stawia nas w czołówce polskiego rynku. We wszystkich naszych punktach handlowych istnieje możliwość skorzystania z usług montażu, systemów ratalnych i dowozu towaru. Chcemy, by docelowo sieć liczyła 100 sklepów. W tym roku otworzyliśmy już trzy nowe, a w planie mamy jeszcze pięć. Najbliższe otwarcia odbędą się w Siedlcach i Ostrowie Wielkopolskim. Generalnie szukamy partnerów w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców, ale od tej liczby ważniejsza jest dla nas ocena potencjału zakupowego danego rejonu. Działamy z sukcesem także w miastach, w których mieszka mniej niż 40 tys. ludzi. Na otwarcie placówki najlepsze są miejsca, w których jest długa tradycja handlu materiałami wykończenia wnętrz. Preferowane jest sąsiedztwo salonów wyposażenia łazienek, farb, mebli, ale także materiałów budowlanych. W dużych miastach preferujemy dodatkowo galerie wyposażenia wnętrz.

Ile trzeba zainwestować w otwarcie salonu?
Inwestycja w otwarcie sklepu to kwota rzędu 100 – 150 tys. zł. Około 30 proc. tej sumy pokrywa franczyzodawca. To tego należy jeszcze doliczyć wydatki na ewentualny remont i adaptację lokalu, który powinien mieć powierzchnię 200–300 m2. Opłata wstępna i miesięczne opłaty franczyzowe ustalane są indywidualnie. Zapewniamy partnerom m.in. projekt lokalu, zewnętrzne i wewnętrzne obrandowanie sklepu, cykl szkoleń produktowych i sprzedażowych, możemy też pomóc w pozyskaniu lokalu i negocjacjach umowy najmu. Placówki stają się rentowne w okresie od 3 do 12 miesięcy. Trzeba pamiętać, że oprócz szerokiej oferty produktowej, którą zapewniamy franczyzobiorcy, kluczowe przy uruchamianiu i prowadzeniu salonu jest pozyskanie profesjonalnych ekip montażowych, świadczących usługi na wysokim poziomie.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €